Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 890 ggr
annakarin_li
0

Min hane har börjat boa????

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en guldhamster hane på 8 mån. De senaste veckorna tycker jag han blivit "segare" och mindre aktiv. Han somnar även i rasthagen mellan lekarna som han inte gjort tidigare. Äter och sköter magen bra. Nu i kväll upptäckte jag att han tagit ut allt toapapper ur huset och byggt bo i hörnet av buren. Han har även lyft dit all mat. Tyckte, men det kan vara inbillning att det såg gulare ut i sanden där han kissat på toan…. Det är ca 23 grader i rummet. Vad kan det bero på att en hane boar? Är han sjuk? Tycker han är för ung för att bli gamling :-(

JenniferBe
0

Alla hanar jag haft boar och har haft lättare att somna "plötsligt" än mina honor. Tycker också att det låter fullt normalt att han flyttar ut ur sitt hus, känns som mer regel än undantag att de flyttar runt. Han kanske tycker att det blev för varmt i huset nu när det är sommar! Så ta det lugnt och observera. :)

annakarin_li
0

Ok! Tack! Mina tidigare tjejer har aldrig flyttat runt i buren. Däremot började båda boa som Ludde gör när de fick livmodersinflammation och sjuka.Blir ju lite orolig efter det, trots att han iaf inte kan få sjukdomar i livmodern ;-). Men jag tycker han är beteende förändrad..

JenniferBe
0

Förstår det, du gör rätt i att hålla extra koll på honom! Men får hålla tummarna att det inte är något.