Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 704 ggr
Tessan01
0

Hjälp! Ätit kludd! :o

Hejsan allihopa, nu har min hamster ( guldhamster ) fått i sig ( eller i kindpåsarna ) kludd ( sånt som man sätter papper fast med på väggar ). HUR vet jag det inte.! Så vad skall jag göra för att hjälpa henne? Om jag har rätt så kan det fasta i kindpåsarna och hon kan i mistag svälja kluddet. Hon försökte få ut det men det sitter antagligen fast i hennes kindpåse. Kan jag hjälpa henne något och vad kan hämde med henne om jag inte kan hjälpa henne? SÅ SNÄLLA HJÄLP MIG! Alla tips är varmt välkomna. Jag vill inte att hon skall dö så ung. 😭

Mvh. orolig Tessan

Scorpio97
0

Prova ta en tops och försöka peta ut det. Är det mycket? För i så fall skulle jag nog ringa veterinär och rådfråga, om dom tycker man ska åka in.

//Jessie

imsuchadiva
1

Jag anser att du ska åka till veterinären. Har du inte råd med det kanske du kan pröva att få in olja i munnen?

Tessan01
0

Tack för tipsen #1 och #2 

#1. ca 1cm x 1 cm stor boll

#2. Jag är just nu själv hemma och kan därför inte åka men skall testa med.

Flera svar välkomna :)

Mvh. Tessan

Scorpio97
0

Det är ju mycket, så då skulle jag helt klart åka in, om du inte får ut det med tops då. Rätt stor kvävningsrisk :/

//Jessie

Tessan01
0

#4 Som sagt kan jag inte åka in :( 

Omöjligt att få in en tops in i kindpåsen för hon spratlar, bits och gör vad som helst för att komma loss.

Alexxiis
0

När kommer dina föräldrar? Be dom komma hem nu om möjlighet finns!

Hur är det med djurambulansen då? Tar dom emot hamstrar?