Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 722 ggr
ilovekimhaha
0

dvärghamster eller guldhamster?

Kan verkligen inte bestämma mig vilket av de jag vill ha! Hur valde ni & varför? Vilken är eran favorit & varför? 

en till fråga, jag vet att man kan ta med guldhamstrar ut om man har dom i en inhägnad ( har för mig att de heter så ) kan man göra det med dvärghamster också? Eller är dom för små eller så…

Scorpio97
1

Jag har bara haft dvärghamstrar. Valde dvärg eftersom dom ska bo flera, vilket jag tycker är trevligt. Då behöver man dessutom inte känna sig taskig om man inte hinner gosa jättemycket en dag, för dom har ju varandra (:

Man kan ta ut dvärgar också (:

Tänk på att köpa från uppfödare, och inte djuraffär!

//Jessie

ilovekimhaha
0

okej tack så mycket :)

Ulltussa
0

Jag har bara haft guldhamstrar, så jag kan ju berätta lite om varför jag valde guldhamster! Jag valde det på grund av deras storlek, tycker att de är lagom stora. Sen valde jag dem för att jag älskar deras sätt att vara, hur sociala de kan bli och så vidare. Sen finns det så fantastiskt många roliga färger på dem! :) Men både dvärghamstrar och guldhamstrar är fantastiska husdjur och vänner, så det är inte lätt att välja! Lycka till med valet ^^

Mvh Mikaela

Whippetgerbilen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Guldhamster! har haft dvärghamstrar och har absolut inget emot dom men jag tycker att guldhamstrar är lite mer personliga om man ska säga så. Så gulliga!

Dogs is my world ♥

luddtott
0

hm…svår fråga…

har haft totalt en dvärg och 8 guldisar under åren (en i taget). Det jag gillar bäst med guldisarna är faktiskt storleken det är onekligen lite mer att hålla i o lite mer att klappa på även om dvärgarna kan va oerhört charmiga :).

ilovekimhaha
0

tack, de jobbiga om jag väljer dvärghamster är ju att då vet ja inte vilken ras jag ska välja, haha!

luddtott
0

….går man på guldhamster spåret behöver du "bara välja färg" ;) hihi