Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1400 ggr
ccareface
0

hjälp mig! blod!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu när jag tog upp min hamster såg jag det här. hjälp. vad är detta? vad har hänt?

Dumlesfumle
4

Men herregud din hamster har ju något som sitter fast/sticker ut från tassen och blöder en massiv mängd blod från tassen och baken skynda till veterinären!!!!!!

ccareface
0

nej det är inte från tassen. det är fråm underlivet. på tassen är en spånbit som fastnat på hennes blodiga tass.

Dumlesfumle
2

Så spånbiten sitter inte fast?

Oavsett tassen eller inte, åk till veterinären det där ser INTE bra ut!

ccareface
0

nej har tvättat henne nu och inget sittet fast nånstans. bor dessvärre i en liten stad med en vet. klinik som är stängd, närmsta andra är 12 mil bort och har ingrt körkort…

Dumlesfumle
2

#4 Då får du skynda till kliniken så fort den är öppen! Eller så ringer du någon och ber om skjuts, det hade jag gjort om min hamster blödde så mycket. 

Det kan vara livmodersinflammation, då dör de flesta hamstrar så ta kontakt med vet snarast möjligast och ring och rådfråga vilket inte kostar!

ccareface
0

ska göra det när dom öppnar. får hålla koll på henne så länge..

: )) kram
2

Hur mår din hamster idag? Stackars liten : (

Hjärta

ebbamedruby
2

Livmoderinflammation skulle jag tro. Blodet ser mörkt ut vilket det brukar göra är det är inre skador. Det hade min hamster också, och hon somnade lugnt in. Du måste åka till veterinären direkt om du inte gjort det redan, där kan man få antibiotika (tror jag det är?) eller annan medicin. Hoppas plutten klarar sig!

Cireea
0

Nej men oj :( Hur går det?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Odette
2

Undrar också hur det gått, varit hos veterinär ännu? Vad sa dem isåfall? Såg verkligen inte trevligt ut :/

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

ccareface
0

idag mår hon bra , inget blod, hon är pigg och äter och dricker som hon brukar. Ringde ändå och skulle det bli sämre igen skulle jag höra av mig. Får hoppas på det bästa, blir att hålla extra koll på henne.

: )) kram
0

Puh!!!! Håller tummarna för er att det ska vara bra nu och inte komma tillbaka. Allt gott till den lilla sötnosen!!!

Hjärta

Odette
0

Men vad sa de att det kunde bero på?

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_