Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 718 ggr
Evovva
0

Recapt på hemgjort godis

Är det någon som har bra recept på hemgjort godis till hamstrar? Såg för ett tag sedan tips på egna gnagarstänger. Men hittar det inte nu.

Hittar inte ens mina egna just nu för dom är i min gamla dator.

Ulltussa
0

Egna gnagarstänger:

1 toarulle
Vatten
Mjöl
Frön/hamsterblandning

Blanda vatten och mjöl till kletigt massa och kleta på det på toarullen. Rulla den i fröna så att det täcker bra och stoppa in i micron i några minuter tills fröna torkat in i mjöl/vatten blandningen. Låt svalna och ge till de små!

Detta är inte mitt recept men hittade det någonstans för ett tag sen. Jag brukar göra stängerna med maten som mina hamstrar får, så får de jobba lite för maten! :) Mina hamstrar älskar det!

Mvh Mikaela

Fiona1234
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte dela med mig av mitt ena hamster-kaks recept :) Ingredienser: ca 4-5 st. Solrosfrön Havregryn Pumpakärnor Vatten Hasselnötter Gör så här: Blanda ca 1/2- 1 dl havregryn med ca en 1/2 - 1 dl vatten. Blanda tills det blir som en deg, häll av överflödigt vatten och tillsätt pumpakärnor,solrosfrön och hackade hasselnötter. Blanda omkring och forma till vad du vill, lägg sedan på en plåt eller liknande och strö över solrosfrön och pumpakärnor, lägg sedan en hel hasselnöt i mitten av kakan som dekoration :). Ställ sedan in plåten eller liknande i ugnen på 150-170 grader i 10 minuter. Efter ca 5 minuter så tar du en sked under och lyfter upp dom och lägger tillbaka dom på plåten, bara så att dom inte ska fastna :). Efter 10 minuter så tar du ut dom, låter dom svalna och servera!

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

BlackandBlue
1

jag har två recept på min hesmida :D
www.blackandblues.weebly.com

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Evovva
0

#2 #3 måste prova det imorgon.