Får min hona inte ut ungarna?
Nu är jag osäker, i tre timmar så har min hona suttit och linsom vaggat fram och tillbaka. Det känns som att ungarna är på gång. Men hon har hållit på i tre timmar och eftersom att det här är min första kull så ville jag kolla med er; Tar det en stund innan ungarna kommer eller får min hona inte ut sina ungar? Som sagt så vet jag inte riktigt och jag vill kolla så att om vi behöver åka in till veterinären så vill jag ju göra det innan det stänger… Kan någon hjälpa mig snälla…
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
Hur har det gått? Såg din tråd först nu, men många som läst och ingen som kunnat ge tips?
Håller tummarna att det gått bra!
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Det händer att honan får på dag 17, jag själv har varit med om det!
hoppas att allt går bra!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Själva förlossningen ska inte ta längre än 1 timme. Märker du att det tar längre tid eller att förlossningen aldrig kommer igång så kan du börja med att försöktigt massera och känna på magen. Genom det så jag jag räddat några honor, det hjälper att få igång värkarna. 🙂
Tack för tipsen men ungarna kom igår kväll! :) Hon fick ut alla och både hon och ungarna mår bra!
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
#4 Va härligt att höra! :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Bild 😃?
//Vendela och Moas hamsteruppfödning och smådjurdagis i Umeå.
#6 Dem är bara tre dagar, det är för tidigt för att störa och ta bilder! 🙂
#7 Vet.. Var bara lite ivrig.. Heheh
//Vendela och Moas hamsteruppfödning och smådjurdagis i Umeå.