Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 980 ggr
Olivia8383
0

Papova risk

Just nu mår jag skit! Nyss så var det några här hemma hos mig och skulle titta på mina hamsterbebisar. De fastnade för en hona som jag då sålde till de. När allt är klart och de precis ska gå så säger de i hallen anledningen till varför de ska ha en till hamster. Det var för att för ca en månad sedan så dog deras andra hamster som var från djuraffär. Den hamstern blev bara några månader. Hamstern hade fått typ små knölar och vårtor över hela kroppen. Jag blev helt paff! Jag visste inte hur jag skulle göra, den hamstern hade ju väldigt troligt haft papova!! Sedan gick de. Jag mår så dåligt! Jag har precis sålt en av mina små pluttar till ett hem med STOR risk för papova. Vad i hela världen ska jag göra?? Jag går runt här och mår dåligt. Snälla hjälp mig.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

BlackandBlue
0

nej ush vad tråkigt att höra! jaga vet tyvärr inte vad du kan göra! <3

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Olivia8383
0

Just nu vill jag bara köra efter bilen och ta tillbaka hamstern.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Lilahnee
0

Enda trösten jag kan ge är att inte ens de allra smartaste virusvarianterna brukar kunna överleva utanför en kropp mer än max ett par veckor! Så får hoppas att det inte finns några kvar.

Olivia8383
0

Jag ringde hamsterföreningen. Jag ska sitta i karantän i 8,5 månader och prata med de som köpte hamstern. Om min lilla plutt dör av det hemska viruset så får de som köpte henne slänga ut alla saker och inte skaffa hamster på ett år.

[Budgies]
0

Vill inte vara sådan,men man ska väl veta vem man säljer till och sådant?

Zvintos
1

#5: Fast nu läser du väl lite galet? Det är inte ungen hon sålt som har risk för papova, utan de som köpte ungen hade en hamster innan som dog ung och hade knölar. Dvs de kan ha fört med sig smittan hem till henne och därav karantän.

"När allt är klart och de precis ska gå så säger de i hallen anledningen till varför de ska ha en till hamster. Det var för att för ca en månad sedan så dog deras andra hamster som var från djuraffär. Den hamstern blev bara några månader. Hamstern hade fått typ små knölar och vårtor över hela kroppen. "

[Budgies]
2

…Ursäkta men nu tror jag du läste fel?  Jag sa att man borde veta, men det är inte så lätt…

Zvintos
10

#7: Nejdå, men du raderade en del av texten som stod när jag skrev inlägget. Då stod att man ska ha mer koll innan man tar ungar och veta om ungarna man säljer är friska eller inte. Det var den biten jag svarade på.

Evovva
0

Nej. Var det en av Chilis syskon? Vad trist. Hoppas att du och dina sötnosar klarar er.

Olivia8383
1

#9 Ja det var ett av Chilis syskon… :( #5 & #7 Jag tycker att du ska vara försiktig med vad du säger. Hur tror du att jag mår? Jag har gråtit i flera timmar och hela tiden sagt till mig själv att allt är mitt fel. Hur mycket jag än vill så kan jag inte ändra något, och nästa gång så vet jag precis helt själv hur jag ska göra så snälla skriv inte sådana saker. Jag vet vad jag gjorde fel och jag mår dåligt av det. Tänk själv, hur skulle du må?

Evovva
0

#5 Man kan inte veta helt säkert vilka man säljer till. Man pratar nog mycket och får en känsla av att det känns rätt eller fel och så handlar man därefter. Men man kan tyvärr inte vara helt säker för det. Eftersom jag själv köpte av Olivia förra veckan så vet jag att hon är noga med vem hon säljer till.

Be-Bopz
5

Jag har pratat med Olivia idag på telefonen, hon fick knappt fram vad hon hette så mycket grät hon, lilla vännen! Man tycker man gör allt rätt men ibland dyker det upp sådant man missar helt enkelt.

Zaviie
0

Nej! Gud vad tråkigt Olivia :( 

Jag hoppas verkligen att de inte fört något med sig till dig 😕🌺

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Evovva
0

Styrkekramar

Lilahnee
0

Hoppas att djuraffären familjen köpte hamstern av informeras också! Så de slutar sälja smittade hamstrar…. :(

fuzzie
0

Nämen uscha, stackars dig Olivia! 😢 Jag beklagar verkligen!

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Olivia8383
1

Taxk för stödet alla! Tro mig, det hjälper!

Sara1214
2

Jag tycker du ska fortsätta hålla kontakten med detta par som köpte din hamster. Och informera dem om hur smittsamt detta är och att det borde köpa n¨got slags medel för detta och rengöra allt ORDENTLIGT. Fortast möjligt.. De är tyvärr det ända du kan göra:( Styrkekramar😍 och jag tror allt kommer gå toppen!!!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

nakuta
0

Usch stackars dig.

skickar massa med styrkekramar till dig och håller alla tummarna för att inte dyker upp något och att den lilla du sålde håller sig frisk. ❤️

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Odette
1

#12 det spelar ingen roll om köparen sanerar buren nu, de har ju redan tagit hem hamstern. Vill iaf skicka en liten styrkekram till dig Olivia, förstår hur jäkligt det måste kännas. Det är så lätt att missa en sån sak, sen tror jag inte att det är någon fara för din del, men ska hålla tummarna för dig och dina tussar iaf! :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Olivia8383
0

Tack! :)

Roonja
5

Jag har ju själv råkat ut för viruset och jag satt i samma sits som du i början och jag ska meddela att det var hemskt så jag förstår verkligen hur dåligt du mår Olivia! Men skyll inte på dig själv, för du kunde aldrig veta. Det är absolut inte ditt fel! ❤️ *Styrkekramar* Hoppas verkligen att det inte var papova och att du och dina hamstrar inte råkar ut för någonting! 🌺