AKUT!
Hejsan, min hamster verkar på väldigt dåligt hon börjar snart bli 2 år.
Hon är väldigt fet runt magen och går konstigt, sen kissar hon och bajsar väldigt litet. Jag börjar bli väldigt orolig, hon som alltid brukade komma då man gav henne sallad och så ;( snälla vad ska jag göra, sen hon åt typ jätte mycket toalett papper och typ då blev hon dålig.
Nån som kan säga vad jag ska göra snälla snälla , tackar
Har du kontaktat vet och bett om råd? 🙂
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
nej mräkte det idag ska nog kanske göra det
Du menar väl att hon hamstrade toapappret i sina kindpåsar? Att hon ÅT upp det har jag svårt att tro… Sen är hon i hamstermått mätt gammal men om hon verkar må väldigt dåligt så ska du ta henne till vetten så hon får hjälp. Hoppas det går bra med lillan
tackar ska snarast göra det
Hade en guldhamster som fick samma symptom när hon var 1 år och 9 månader. Äldre hamstrar kan få en sjukdom där äggviteämnen som bildas i kroppen lagras i lever och njurar. Sjukdomstecken är bland annat svullen buk, uttorkning, problem med urinvägar och sämre aptit. Pälsen kan se "ruggig" ut. Tyvärr finns det ingen behandling för detta. Om hamstern lider är det bättre att gå till en veterinär och låta den somna in. Mitt råd är att låta en veterinär ta en titt. Hamstrar blir ju tyvärr inte så gamla.
okej men det jag tror min hamster fick var förstoppning jag kollade med veterinär så nu går hon på nån olja i äpplet som gör henne lite bättre :) får hoppas det går hela vägen
Åå något liknande hände min 2-årige guldhamster! Han svällde verkligen upp till en boll och kunde inte komma in i sitt vanliga hus. Veterinären kunde dock konstatera att han inte hade ont.. fast det var nog inte förstoppning min råkat ut för