köp inte hamsterrasthagar
Demhär hamsterhargarna i galler som går att köpa ska ja varna er för
på bilderna ser dem rymliga ut men dem är inte alls stora
sedan hade jag en dvärgis i en sådan och de tog typ 3 minuter sen hade den kommit påa att de gick ju att klättra över så hamstern sprang runt på golvet och det är inte lätt att fånga en hamster
Så rekommenderar inte det, ville bara att ni ska veta det ;)
Jag tycker personligen att de är helt ok i storlek och har inte hittills haft problem med några rymmande hamstrar. Dock har ju jag vintervita så de är ju mindre och har lite svårare för att nå upp. Dessutom så planerar jag att köpa ytterligare en som jag kan sätta ihop med den nuvarande för att kunna erbjuda mina dvärgar större springyta. 🙂
När jag har mina dvärgar i hagen så har jag dem alltid under uppsikt och har dem så pass i närheten att jag kan slänga ett snabbt öga på dem om jag känner mig lite osäker på dem. Jag brukar rengöra burar, pyssla, ge nytt Foder eller möblera om i burarna under tiden de är i hagarna så att jag har något att göra medans de springer runt och "motionerar" hehe 😉
Men jag säger såhär, jag rekommenderar dessa galler lekhagar till ägare vars hamstrar är av det lite lugnare slaget och inte så rymningsbenägna. Medans jag istället rekommenderar en pallkrage eller en egen ihop pysslad kartong hage till de med lite vildare hamstrar. Jag vet att Lexie här inne har ett väldigt bra tips på sin hemsida om hur man enkelt bygger en själv hemma. 👍
Men som sagt uppskattar jag gallerhagarna för att det är så pass lätt att bara fälla ihop dem och ställa in i en garderob, vilket är mycket uppskattat om man tex. har ont om plats. 👍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
jag har inte dvärgar så har inte testad med dem men alla mina guldisar kommer ju över så man får sitta o hålla vakt ;)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
är det nån som har bild på den med hamster i?har funderat på och köpa en åt gerbilerna:)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan