Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 715 ggr
mellis98
0

Släppa ut hamster

Hej! Det har börjat blivit riktigt varmt ute hos mig och jag har börjat fundera på att släppa ut min hamster så hon får springa lite på gräsmattan, men skulle vilja ha lite tips på hur jag ska göra när jag har henne ute. 

För har jag haft henne i en ganska stor tvättkorg. Hon har kunnat känna gräset, men inte helt och hållet. Har funderat på att köpa ett koppel men eftersom att vi har väldigt många katter i området känns det riskabelt att ha henne så pass lös så att en katt skulle kunna ta henne. Skulle inte en springhage kunna vara det bästa?

Finns det några Växter som jag ska akta mig för och som kan skada henne? Tror ni att hon kan möta skalbaggar och andra större insekter utan problem? Vill vara helt säker på vad jag kan och inte kan göra innan jag släpper ut henne :)

RoxannaS
0

Rekommenderar inte koppel då mina alltid "klev ur" dem hur hårt man än spände dem.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mellis98
0

#1 Ja, koppel känns lite för riskabelt :/ Min hamster är desutom otroligt snabb så skulle hon ta sig ut ur kopplet skulle hon väl springa iväg fort som vinden sen skulle jag aldrig få se den lillen med :c Så nae, koppel är uteslutet.