Min hamster har utslag/knölar - Hjälp!
Hej!
Jag upptäckte nyss att min dvärghamster har fått som små knölar på fram- och bakbenen! De är rosa/hudfärgade och saknar helt hår!
Han har allra mest i "armhålorna" och vid det ena frambenet är det så mycket att det nästan blivit som en stor svullen utbuktnad! :(
Det är massa småknölar som täcker alla benen och som sagt lite fram på bröstet! Det känns alldeles hårt!
Han har ätit antibiotika i 10 dagar som vi slutade med i söndags på grund av att han har pipigt när han andats.
Någon som vet vad detta kan vara? Kan han ha fått det av antibiotikan? Kan det vara svamp? Hur ser det ut?
Jag ska självklart ringa veterimären, men de har öppet först på måndag!
Hjälp! :(
En bild på det skulle nog vara till hjälp:)
Han gillar inte alls när jag tar på det…
Video
Låter litee som skabb, bild skulle hjälpa
Det går inge bra för mig… Kan man inte ladda upp en film??
Infoga video
Ingen som vet? :(
Har du kontaktat vet?
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Stackarn!! Och stackars dig med som vill han så väl….. Jag kan tyvärr inte komma med förslag på vad det kan vara men jag vill bara säga att jag hoppas det löser sig snart för er. Hoppas någon annan som ser det vet……….håll ut!

Eftersom jag upptäckte det sent idag på eftermiddagen, så hade veterinären redan stängt. Jag ringde jouren, men de sa att de inte kunde göra något för mig denna helg. Så jag måste ringa på måndag…
Jag hoppas verkligen han klarar sig tills dess :(
Jag undrar verkligen vad det kan vara :(
Åh, håller tummarna på att han klarar sig :(
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
hoppas han klarar sig 😕
Med vänliga hälsningar, Victoria 😊
Idag blir det ett akutbesök hos veterinären :( jag hoppas verkligen det går att bota :'(
Lycka till ❤️
//doge
Veterinären tror att han har skabb! Så lilla plutten fick medicin :/ Någon som haft en hamster med det?