Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 498 ggr
tofflans
0

hur ska jag göra?

när man är förkyld ska man ju inte röra hamstern p.g.a att det kan smitta… (iallafall vad jag har hört) så kan jag städa burarna åt hamstrarna eller ska jag låta bli?

Med vänliga hälsningar, Victoria 😊

jossa5
0

Är det jättesmutsigt hos dom? Annars kanske du kan vänta någon dag tills du är mindre förkyld. Behövs det verkligen städas, så be nån hjälpa dig att flytta hamstrarna, eller sprita händerna, sätt hamstrarna i lekhage/transportbur, städa buren, sprita händerna igen innan du tar i hamstern.

Så du behöver ju inte pussas på den eller så, utan var bara snabb (men givetvis försiktig) så går det bra. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Scorpio97
0

Jag brukar vänta några dagar om jag är förkyld när det är städdag.

//Jessie

tofflans
0

okej tack för svaren :)

Med vänliga hälsningar, Victoria 😊

fuzzie
0

När jag är förkyld så tvättar jag alltid händerna innan jag ens stoppar ner dem i buren och helst av allt så spritar jag gärna händerna med. Och det enda jag gör då är att byta vatten och ge ny mat för Att undvika att ta i hamstern och på så sätt smitta den. 

Så byte av Bottenmaterial får vänta tills jag är frisk, om inte en snäll familjemedlem gör det åt mig! De brukar även vara så snälla att de lyfter över dem i lekhagen osv. bara för att vi ska försäkra oss om att ingen av hamstrarna blir smittade. Hittills har det funkat jättebra! 😃 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^