Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 550 ggr
[Vaniljhumla]
0

Fairy giftig?

hej! Igår diskade jag en plåtlåda med lock att ha min hamsters mat i, och trodde att jag diskade med yes, som jag vet är ofarligt. Nu idag upptäckte jag att jag diskat med fairy! Tänk om det ligger lite diskmedel kvar som jag inte sköljt bort och att detta tar kol på min älskling! Finns det andra som diskar sina matskålar och matförvaringar med fairy diskmedel? Supertacksam för svar!

: )) kram
0

Du kan hälla ut maten ur skålen , diska den igen och skölja noga. Häll tillbaka maten och var lugn : ) tror inte du tar kål på honom. Härligt att du är rädd om din lilla vän : ))

Hjärta

jossa5
1

Nu vet inte jag vad det är för skillnad på fairy och yes, men gör som #1 skrev så går det nog bra. Har du bara sköljt noga ska det ju inte vara några problem.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[Vaniljhumla]
0

ja det har jag. Sköljde ur allt skum sen kallt vatten ca 4 ggr sen jättevarmt ca 2 ggr och så kallt vatten tre gånger igen. Det är en helt behållare med mat, alltså är allt "Förorenat" så då skulle jag få köpa helt nytt alltihop.

Frosstis
0

#3 det är okej;)

0

Du är jättenoga hör jag så det är helt lugnt 🙂

Hjärta

[Vaniljhumla]
0

Okej bra :) Jag prövaee att ge lite av det till honom idah och det verkar ha gått bra :D

0

Härligt att höra : ) du är så fin med din hamster : ) underbart!

Hjärta

Imasy
1

Om jag inte missminner mig är Fairy och Yes samma sak, fast det heter typ Yes i Sverige och Fairy i nåt annat land.

Kollar man på loggorna så har de samma typsnitt också. Jag har alltid kallat Fairy för Ful-Yes ;)