Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 749 ggr
[lenniiis]
1

Hur tar man fina hamsterbilder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vart sätter ni era hamstrar när ni ska ta kort på dem? Min hamster springer bara iväg… Haha! Blir inge bra alls.

[Howres]
0

Jag brukar plocka it min plutta och sätta i bokhylla. (Altså tar jag bort alla böcker och sådant) perfekt fotostudio! :)

minihamster
0

Det som funkar bäst tycker jag är att ge hamstern något gott att äta. Ge nåt som den får gnaga på lite och inte bara stoppar in i kindpåsen. ;) Man kan också göra nåt ljud. Jag brukade göra pussljud eller smacka lite. Då stannar den upp lite för att lyssna vad det är för spännande ljud. Hoppas det går bättre med fotograferingen nästa gång. :)

//Josephine :)

The Idizen
0

Garderoben är också ett bra ställe om man slänger ut allt på en hylla. 😃 Annars tycker jag att det blir väldigt fina bilder utomhus, men se till satt det inte är för kallt eller blåser. 😛

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[lenniiis]
0

#1 Omg trodde det stod "jag brukar plocka ut min mutta"… 😮Hahaha… Men det lät ju annars bra! Synd att jag inte har bokhyllor utan bara långa brädor i rummet (det är snedtak överallt så får liksom inte plats…)

#2 Har du något förslag på vad det kan vara för gott? 🙂 Ska prova göra pussljud nästa gång!! :)

#3 Jaa, får prova det någon gång! Utomhus vågar jag inte, bor mitt i stan och här finns det katter…

Tack för tipsen allihop!

minihamster
0

Jag brukade ge min hamster en liten hög solrosfrön som hon fick sitta och skala. Då satt hon alltid still medans jag fotade. Annars en bit gurka eller en oskalad jordnöt kanske? Det finns massor av olika hamster-godisar! :D Olika hamstrar gillar ju olika saker. Du kanske kan plocka ut något gott ur hamsterns mat som du vet att den gillar. Jag brukade fota min hamster i min vita fåtölj. Eller om du har något litet skåp så funkar det jättebra oxå! :)

Dvärgvädur
0

Men bilden i #0, såg ut att vara en jättebra fotostudio! 

Ett skrivbordshörn han också funka bra, om man blockerar så att den inte kan trilla ned.

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

minihamster
1

Kom ihåg att plocka bort saker som hamstern kan göra sig illa på också. Som saxar mm.

[eevie Z]
0

Jag har också problem med att ta bilder på min hamster. Han springer också iväg, och har provat att göra ljud, ge mat, godis och sådant, men han bryr sig inte om det och i stort sätt trampar över det för att springa iväg. Han stanna upp i max 3 sekunder när jag gör ljud och det hinner jag inte ta bild på :P

Zvintos
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om jag vill ta lite mer seriösa bilder plockar jag fram min ministudio, annars tar jag bara en träskiva och ställer så jag har tapeten som bakgrund.

Sen går det åt en helt del bilder för att få fram ett fåtal. Man kan få göra massa olika ljud för att få hamstrarna att stanna till en snabbis, locka med gott, sen såklart en massa tålamod.

Denna bilden är tagen i studion, med en studioblixt. Där fick jag dels ha tålamod och dels försöka göra lite olika saker för att få honom att vara still åtminstone någon sekund. 🙂

flikkaan
0

Xoxos hamsteruppfödning  ~  http://xoxoshamstrar.weebly.com/