Lingon!?
Kan man ge en hamster lingon??
jo det borde man, dem är ju inte giftiga men ganska sura.. kan ju vara farligt för deras mage

okej tack!!
Jag har också funderat på det här med lingon. Jag tror att de är kan vara för sura för hamsterns mage så jag kommer inte ge mina lingon…

men jag har hört av min kompis att hamstrar äter inget som är farligt….är det sant??
#4 Jag tror inte riktigt att det stämmer. De kan nog mkt väl sätta i sej en falukorvsskiva som faktiskt är farligt för dom.
stämmer Sara, allt som luktar mat är gott för dom. En hamster kan inte tänka på vad som är farligt…
Och jag rekomenderar inte lingon som är lite för starkt för deras små magar.

#4 Jag tror det stämmer till en viss del.. Har för mig att dom äter inte sånt som är giftigt i naturen.. Dvs falukorv och sånt är ju inget dom hittar i naturen.. Vildhamstrar (lr vad man ska kalla det) lär sig ju att inte äta gifitga Växter.. Frågan är bara om våra tama hamstrar fortfarande har kvar en del av det "sjätte" sinnet.. Inget man ska testa iaf.. :P
// Nathalie
#7 Ja, du kan nog ha rätt. Inte ofta dom hittar falukorv. Men man kan ju också undra hur dom lärt sej det, har dom i vilt tillstånd sett nån äta nåt giftigt som sen dött å dom har lärt sej den vägen? :P Nej, man bör nog inte testa det. Bättre att ge sånt man vet att de kan äta utan att råka illa ut. Inte hålla på att experimentera.
varför skulle falukorv vara farligt för en hamster??, min första hamster älskade grillkorv och falukorv hon blev 1 år och 11 månader.. Hamstrar SKA äta kött… och ha kött pottein..
#9 läs innehållsförteckningen på falukorv.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#9 Det är för salt! Just därför ska man undvika falukorv.
#9 Scan Deli innehåller:
Svenskt gris och nöt kött, vatten, potatismjöl, druvsocker, salt, Lök, kryddor,antioxidationsmedel E300, cayennepeppar, konsiveringsmedel.
Djur ska INTE äta salt, kryddor eller Lök.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
nä.. mina dvärhamstrar fick det när ja va liten, dom blev 2,5 år alla tre.. så skadligt kan det då inte ha vart.. dom fick det sällan och i mycket små potioner..
#9 ge okryddad stekt köttfärs till din hamster mycket bättre falukorv är för starkt för deras små magar