Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 1630 ggr
JuliaSK
0

Min dvärghamster låter när han andas

Hej! Sen ca 2 månader tillbaka har min hamster pipigt när han andas. Det låter lite som att han skulle vara täppt i näsan, fast han är inte snuvig. Det liksom piper i varje andetag så som det kan göra på en täppt människa. Jag har haft en tråd tidigare om detta och då kom vi fram till att han kanske var allergisk mot det nya kutterspånet jag köpt. Jag bytte då spån till alspån men det har inte gjort någon skillnad. Jag var också till veterinären för ca 1 månad sen, men det enda hon kunde se vara att han var litelite snuvig. Hon hörde inget på lungorna. Han låter mest när han är i sitt hus men både när han sover och är vaken. När han kommer fram låter han bara lite ibland. Har någon annan varit med om detta? Är så rädd att han ändå skulle ha en tumör i lungorna eller så. Om det hade varit en bakterie/virus så borde han väl redan ha dött? Funderar på att ändå tjata till mig en kur antibiotika… Tacksam för hjälp!

fuzzie
0

Det låter ju verkligen inte bra det där! Jag tycker du ska åka till vetten igen och be om en utförlig genomgång av honom om det är möjligt samt att du har råd. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

BlackandBlue
0

hur gammal är han ? ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

JuliaSK
0

Han är precis 1 år :) Ringde veterinären idag igen och har nu fått en antibiotikakur! Men jag är tveksam att det kommer hjälpa eftersom han haft det så länge… Men jag håller tummarna såklart! 0,05 ml 2 ggr per dag! Puh! Får så hur glad han blir över det ;) Ingen som varit med om detta?

91Marran
0

Jag hade en hamster som reagerade på toapappret som den hade som bomaterial. Prova om det är något i huset som inte är bra.

Mvh
Mig