Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 635 ggr
emma_147
0

frysa in fodret?

Hej! Jag köpte nyligen ett Foder som heter Vitakraft menu som ett sorts tillägg till fodret som hamstrarna får dagligen och jag har hört att det kan innehålla insekter och jag vill inte hitta levande insekter  i fodret igen. Så därför vill jag veta hur man fryser in fodret för att ta död på insekterna som kan finnas så jag är tacksam om någon kunde förklara hur man gör. 🙂

luddtuss
0

Jag har mitt torrfoder i frysen hela tiden och tar fram allt eftersom. Men jag tror att det räcker att ha det i frysen 36 timmar för att eventuella skadeinsekter ska dö.

BlackandBlue
0

48 timmar har jag hört att man ska ^^

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

emma_147
0

tack för era svar🙂så man har det i frysen och sen tar man ut det men väntar man då tills det blivit rumstempererat och torrt och sen ger det till hamstrarna? (förlåt för att jag frågar rätt mycket men vill gärna veta😊)

luddtuss
0

Jaa så gör jag. Har det alltså i frysen hela tiden, när det är dags att fylla på matskålen låter jag det bara stå en stund innan jag ställer in det i buren:)

emma_147
0

ok ,tack så mycket allihopa! äntligen vet jag hur jag ska göra,nu går jag och fryser in fodret direkt😃

fuzzie
0

Jag fryser alltid in mitt nyköpta Foder i 48 timmar (2 dygn) och sedan tar jag fram det och häller ner det i glasburkar med tätslutande lock. Och jag har aldrig haft ohyra i mitt Foder sedan jag började med denna metod. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

hannatove
0

en sak jag alltid har undrat med det här att frysa in fodret blir inte det fuktigt ?

luddtuss
0

Nää det tycker jag verkligen inte att det blir. Det är precis som vanligt när jag tar det ur frysen fast kallare såklart:)