Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 526 ggr
[moapetrova]
0

Lata eller inte?

Är en hamster trött/lat eller inte? 😃

Lojs
2

Det är väldigt olika, vissa är väldigt lugna och kan nog uppfattas som lata, medan andra är väldigt aktiva.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

jentrjenny
0

Min hamster är både och. Han sover ganska mycket och tycker det är mysigt men när han väl är uppe och springer blir det fart på honhom :)

Dvärgvädur
0

Olika, men de är ju nattdjur så de flesta sover på dagen och vaknar på natten om man inte väcker dem. Men vissa dagar är de latare än andra och vissa piggare :)

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[moapetrova]
0

Kan jag få mera svar? 😃

Tipsi3
0

Individ till individ… Om du ska köpa från uppfödare kan du ju be om en hamster som är pigg/lat beroende på vad du vill ha :) Men ovanstående säger så vaknar de flesta på kvällen, men de går ju upp ibland under dagen för att äta osv. :) Om man inte väcker den x)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

[moapetrova]
0

Tack, tro det lutar åt gerbil hållet för mig, lite piggare och vakna på dagen =).

Dvärgvädur
0

#6 Fast det är ju rätt bra att ha hamster om man går i skolan osv. Då vaknar de ju på kvällen när man har tid för dem. Om man vill ha de vakna tidigare, så kan man försöka lära hamstern att vakna den tiden. 

Min hamster vaknade när jag kom hem från skolan, utan att jag gjorde något. Han ville helt enkelt umgås när han hörde mig komma.

Men som sagt är det individ till individ :)

// Johanna

[moapetrova]
0

#7 Nu blev beslutet svårare.. 

Men va tycker ni guldhamster eller dvärghamster?

fuzzie
0

Dvärghamster! 😃

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Dvärgvädur
0

Dvärghamster om du vill ha en piggare hamster. 

Guldhamstrar är lugnare av sig och mer att hålla och gosa med, dvärgar springer och har ofta svårt att sitta still 😃

// Johanna

Tipsi3
0

Guldhamster! De kan bli riktiga mysbollar, lugna, goa och så är de lite mer att ta i om man säger så, sen finns de i många olika färger osv. vilket gör det ännu roligare :)

Sen så är ju dvärgar riktigt söta, finns fler färger och så men just för att guldar är lite större gör att jag tycker om guldhamstrar bäst :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

hannatove
0

när min var små hade dom fullt med bus och spring i sej. Nu är dom mer lugnare och så men dom blir 1 snart. så det beror ju lite på. Men det kan ju vara att man har en hamster som är gammal och jättebusig o.s.v så det beror ju oftast lite på hamstern .