konstigt????...
Jo såhär är det, igår tog vi hem en guldhamster (hane) jätte fin&snäll från djuraffären… (ville bli upp plockad och allt! har aldrig sett en så ''snäll'' hamster från djuraffären) men nu då till frågan, nu när jag kom hem från skolan och skulle titta till honom, så försökte han ''hoppa ur buren'' är det normalt att dom försöker fly? mina dvärgar har då aldrig försökt 🤔 men det är nog något som dom gör säkert för att se om man kan ''komma ut'' ur buren?(han har en 130l samla) och sen piper han, jätte mycket. och hackar tänderna (är han arg?) oså rycker han till direkt någon kommer nära buren… fast ska nog flytta honom på en plats där det är 100% lugnt… men jag vill bara veta om det är normalt/onormalt? är det något jag ska oroa mig över. har läst lite att hamstrar kan typ pipa om dom har ont?!?! 😮 så därför är jag VÄLDIGT orolig !! men han har ju bott med syskon innan så han kanske ''pratar'' eller vad tror ni! men det kanske blir bättre om ett par dagar då han vant sig vid den nya miljön. så nu ska jag hålla mig från att titta på han. bara då byta Sand o sådant… ps: det här är min första guldhamster
Med vänliga hälsningar, Victoria 😊
Att han hackar tänder är för att det är nya dofter o ljud o ny miljö som han inte känner till o är därför lite rädd av sig! så låt han vara ifred i några dar så att han får bo in sig! du kan ju börja med att sitta o prata med honom igenom buren så att han känner igen din röst!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#1 tack, det visste jag inte. :) fick redan på en sak också, han har åkt lastbil ända sen i måndags (till igår) så han kan nog vara ganska ''skakis'' av det också. Men jag ska låta han vara under helgen, (jag brukar låta mina hamstrar vara ifred i typ 3-4 dagar)

#2 Är han en helt ny grossistimport då?
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#3 jo jag tror det… 🤐 men är ej helt säker,

#4 Ok, de importerade grossistdjuren kan ha dåligt temperament, men har man tur så får man en riktigt trevlig kompis! :)
Nu med en ny import, tänk på att hålla dig i karantän från andra som har guldhamster, det finns risk för sjukdomen papova som är mycket smittsam. Håll även koll på din egen hamster för symptom som vårtor och avmagring. Här finns info om sjukdomen om du vill läsa mer: http://www.hamsterforeningen.se/guldhamster/sjukdomar/hapv-papova-7900983
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#5 okej, ska ta och läsa artikeln om papaova.