prydnads stenar?
hej jo jag undrade om man kanske kunde använda prydnads stenar (eller vad man nu vill kalla det) till sin hamster… alltså stenar som man annars har som prydnader. eller är det nå farligt med dom? kanske en dum fråga men vill vara säker. ps, tänker bygga ett hus isåfall av stenarna 😇
Med vänliga hälsningar, Victoria 😊
Stenar är ofarligt om du fryser dem i 48 timmar först, så du får död på alla kryp. Se bara till att ha stora stenar så de inte råkar svälja dem elr så 😛
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
skulle inte bygga hus av dem ifall de får en tung sten på sig!
lägg gärna in bild på dem !
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#1 bra att du sa att man kan frysa stenarna för att få död på krypen, det visste jag inte! 😛
#2 har inga stenar just nu. tänkte bara fråga eftersom jag hade tänkt på att bygga något med stenar. tänkte ju att bygga ett hus men nu vill jag nog inte längre. tänkte ju inte på att stenarna kan lossna och skada hamstern… det vill man ju inte! 😮
Det är bra att ha en sten i buren, hamstrarna filar klorna när de går på dem.
Om du inte vill ha ett hus kan du ha en ganska platt sten under vattenflaskan e.t.c så den får klorna filade :)
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
#4 jo jag vet att stenar är bra, har ett keramik hus… kan dom slipa klorna mot väggarna där inne eller vore jag ändå skaffa en sten? 🤔