Min allra första hamster
Jag har läst så många historier i olika forum om människor som berättat när dom förlorat en bästa vän och jag vill dela med mig av en liten historia själv…
Jag fick min allra första hamster när jag var fjorton. Han var en silversvart långhårig guldhamster hane som fick namnet Chicko. Jag var helt oerfaren och kunde ingenting om hamstrar och alla som jag kände var lika oerfarna. Jag skötte min hamster med hjälp av böcker som jag lånat på biblioteket. Min mamma och pappa gillade inte idén och ett tag var jag nära på att förlora min lilla kille men som present fick jag behålla honom.
Chicko var en sprallig kille men också en väldigt..speciell hamster. Han satt alltid stilla på min axel när jag satt dit honom. Han åt gärna en bit ost när han ändå satt där. Varje gång som Chicko fick gå fritt på golvet så följde han efter mig som en liten hund. Vars jag än gick så var han bara en bit bakom mig. Chicko hade inga gränser när han var ute, dom behövdes inte!
2010 när jag gick i nian blev han plötsligt alldeles uppsvälld men han var lika pigg som förut. Jag blev hysterisk och åkte till veterinären som inte kunde göra någonting för min stackars kille (Här finns inga smådjursveterinärer). Hundra kronor fattigare tog jag hem honom och gick tillbaka till skolan för att ha nationellaprov i kemi. Efter första delen hade jag en håltimme och gick hem för att titta till min lilla kille. Samma sekund som jag kom till buren så såg vi på varandra, han tog sitt sista andetag och så var han borta.
Det tog ett tag innan jag förstod vad som hänt, var han verkligen borta?! Hade han verkligen lämnat mig?! Min Chicko. Jag grät och vägrade lyfta upp honom från buren. Jag hade aldrig haft ett djur som dött förut och visste inte hur jag skulle göra. Vi begravde honom på vår gård i en vacker låda med spån och lite mat.
Än idag, 2013, går jag dit på och klappar på marken där jag vet att han ligger.
För snart ett år sedan fick jag hem en silversvart långhårig guldhamster hane, Seth. Han är så lik Chicko på så många olika plan. Personligheten, temperamentet och sättet han ibland följer efter mig på. När jag ser på honom ser jag en del av Chicko. Jag ser en del av min allra första hamster och min allra bästa vän.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Wow. Blev alldeles tårögd. Så grymt fint skrivet. Kärleken man har till sina djur är något väldigt speciellt. Vila i frid!
MVH Fanny - sajtvärd på www.neurologiskasjukdomar.ifokus.se
Vilken gripande berättelse :) Blev oxå väldigt rörd! Som ovanstående skrev det man får en väldigt personlig och kärleksfull relation med sina djur när man tillbringa mycket tid tillsammans med dom!
t.e.x så har nu min hamster Willy börjat springa fram till burens dörröppning som en tok när han hör min röst <3
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
#1 Tack :)
#2 Visst är det en underbar känsla som uppstår när han kommer fram för att hälsa? Jag kan leva på den känslan hela dagen efter att ha tittat till mina hamstrar på morgonen :)
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jo verkligen Det e det =3 Då vet man att man gjort ett gott intryck. jag blev såå glad första gången det hände ^^
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
Aw så fint skrivet! Jag blev också tårögd ,lycka till med Seth! 🙂
Oj så fint skrivet! Är så glad att jag kunde hjälpa dig i alla fall lite på traven med Seth. Är så glad att den lilla parveln kom till just dig! Kunde inte ha begärt ett finare hem, det är jag helt hundra på. 🙂 Men, Vila i frid lilla Chicko ❤️
we're always chasing that paradise
Mina tårar bara rinner nu ❤️