villket är bäst hona eller hane
vi ska skaffa en liten krabat snart och funderar på vilket som är bäst vilket kön är lättast att få tam. är hanen lättare att få tam o lätt hanterlig än honan?? hr hört att det är så nämligen .. vi har inte så stor erfarenhet så tacksam för svar
Jag tycker honor;)
Haft 2 honor, dom har varit väldigt goa osv..intr haft något problem med dom.. Min hane som jag har nu kan bitas lite och han är lite mera försiktig utav sig,men han är hur söt och kelig som helst.. Men det kke är invid till invid!
Jag måste säga att enda skillnaden jag märkt på mina hanar och honor är när honan brunstar, att det då luktar lite. Sen på långhår så har hanen mer päls.
Och skulle jag inte föda upp så skulle jag bara haft hanar, bara på dessa anledningar! ;)
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
Vad jag vet så kan hanar vara enklare att tämja då honor skyddar sitt revir starkt, men det är bara vad jag har läst :)
Sen som #3 säger så brunstar honor, men det är bara lite lukt.
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Jag tycker att man nog inte riktigt kan bedöma vilket kön som är "bäst". Det är ju mycket individ till individ, kolla hos uppfödare,där är de flesta hamstrar handtama redan när du får hem hamstern :) Så kan du välja hona eller hane beroende på vad du vill :)
Men många rekommenderar hanar om man endast ska ha hamstern till sällskap, men själv gillar jag honor mest :D
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-