Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 798 ggr
[moapetrova]
0

Guldhamster, gerbil eller Dvärghamster

Hej, jag har funderat på att skaffa en hamster eller gerbil men vet inte vilken av guldhamster, dvärghamster eller gerbil som passar mig bäst. Jag vill ha ett djur som man kan göra roliga saker med men ändå mysa. Jag har inte erfarenhet av gerbil/hamster. 

Frågan är alltså, vilket djur (Dvärghamster, Guldhamster eller Gerbil) skulle ni rekommendera och varför? 

//Moa

lollynonna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har gerbil,och rekommenderar såklart därför dem. de är sociala,trevliga,roliga att titta på och att hålla i. innan du skaffar gerbiler ska du ju såklart läsa på om dem. man ska ha minst två stycken. de ska inte  ha galler,vadd(vadd ska inget djur ha),hjul,plast,springboll osv. gerbiler är lättskötta,och man behöver bara städa 1-2 ggr i månaden. de ska inte bo i ett såkallat gerbilarium. det bästa är helt klart akvarium eller SAMLA-lådan från ikea. de ska ha mycket spån,minst 10 cm. posta gärna på gerbiler iFokus också!:) var bor du? isf kan du ju kolla om du får komma och hälsa på någon som bor nära dig som har gerbil/hamster/dvärghamster. bor du i norrbotten någonstans får du gärna komma hit och hälsa på! du kan be dem berätta lite om djuret tex.:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[moapetrova]
0

När jag var liten så ville jag ha gerbiler och därför läste om dem. Nu har såklart en stor del av faktan försvunnit från hjärnan så jag kommer läsa lite mer om dem och hamstrar. Jag bor mellan Haparanda och Luleå =) 

//Moa

lollynonna
0

#2 kul om du skaffar gerbiler,då kan vi nog hålla kontakten,kul med fler i norrbotten! själv bor jag utanför ävsbyn:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol