Hamster iFokus

Hamster

Etikettergenetikhamsterallmänt
Läst 685 ggr
Michaela98
0

Hamster 9 år?...

Jag fick precis en komentar på ig att en person sa att hennes hamster blev 9 år och så skrev hon efter att hon tyvärr hadde inga bilder på den.. Vad tror ni om det här? Kan en hamster bli 9 år? Följ gärna min hamster melvin på instagram! @melvin_the_hammie

• Redigerat 2021-06-03 18:22 av Cireea
Evovva
0

Näe hamstrar blir inte så gamla. Ca 2-3 år är livslängden om man har tur. Min älldsta blev 2 år och 3 månader.

Michaela98
0

Jag vet…personen hadde väll önskar att den levde så länge kanske :|

Scorpio97
1

4-5 år har jag hört är möjligt, men 9 år låter osannolikt. 

Vanligast är väl 2-3 år

//Jessie

[GeeGee]
0

Nej det kan de absolut inte bli. Då skulle det vara världsrekord och hamna i Guiness Rekordbok i så fall. Så om hon sa det så ljuger hon eller så tror hon att hon haft en hamster men av det var någon annan gnagare hon egentligen hade.

LeeKnow
0

Eftersom hon inte hade bilder på den låter det enligt mig som om hon bara ville vara "cool" 😛

Roonja
1

Jag tror inte hennes hamster är 9 år. När man är mindre kan man ofta räkna på några år. 😉 Men det var faktiskt en hamster som blev 10 år men den hade något fel som gjorde att den inte dog! Vad mins jag inte men det är absolut inte vanligt att dem blir 4-6 år och över. 🙂

Michaela98
0

#6 något fel som gjorde att den inte dog? Det här vill jag läsa om jag blev nyfiken! Finns det någon artikel eller något??

Roonja
1

#7 Nej men för några år sedan skrev Annica(Från Finland) i en tråd om denna hamster som obducerades av en veterinär, jag mins inte vad som var fel. 🙂

Tipsi3
0

#7 Jag vet vad felet var, någon nämnde det här på i fokus, den hade något fel som gjorde att den åldrades långsamt :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Fiona1234
2

#9 Fast det var ju det Ronja skrev ;) Själva felet som var kom hon inte ihåg, men den hade en sjukdom som gjorde att den blev gammal, som Ronja skrev :).

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Deviance
1

Det finns ju dem som alltid tar fel på marsvin och hamster (exempelvis typ hela min släkt) och marsvin kan bli 9-10 år även om det är ovanligt. 5-7 är det äldsta och jag tror mitt sista marsvin blev 7-8 år så det kan ju vara det hon menar??

hamstrar & fotografering

Sara1214
3

Den personen trodde nog att ett marsvin var en hamster ;P

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Tipsi3
0

#10 haha, var det? Vet nt riktigt, vet att någon skrev något om kromo eller nono- nånting i hamstern som gjorde att den åldrades långsamt 🤪

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-