Bottenmaterial? Carefresh?
Hej!
Jag har försökt komma ifrån att använda kutterspån då både jag och min hamster blir snuviga av detta.
Jag har tidigare provat papperspellets, men detta blev för tungt för min hamster att gräva i.
För tillfället använder jag alspån, men detta tycker jag luktar kiss efter bara några dagar fastän jag har typ 1 dm djupt.
Har ni några andra tips på vad jag kan prova?
Jag tycker Carefresh låter mycket intressant för det borde ju ha både en bra uppsugningsförmåga och vara lätt att gräva i? Men vart hittar man detta? Någon som använder Carefresh?
Har ni några andra tips? :)
Hej! Jag använder inte Carefresh så om det är bra kan jag inte svara på. Du undrar var man får tag på det? Jag tror man kan göra egen Carefresh om jag inte har helt fel. Sök här på sidan så kanske det kommer upp nåt :)
Hej! Jag har provat carefresh tidigare och jag tror att många tycker det är bra. Jag däremot som har en långhårig hamster tyckte att det bara besvärade honom och det fastnade konstant i hans päls! Carefresh luktar också mer än alspån enligt mig! Jag bytte nyligen till alspån och det luktar absolut mycket mindre än det gjorde innan. Då jag har mina marsvin och hamster i mitt rum så luktade det jätte mycket, jag hadde toa lätt till marsvinen och carefresh till min hamster men nu när jag bytte till alspån för båda djuren luktar det betydligt mycket mindre! Du kanske inte har en toalett i buren? Jag rekomenderar inte Carefresh om du har långhårig hamster men annars tycker jag du kan prova! Jag köpte mitt på CRT zoologiska i haninge! //Michaela :)
Här visar det hur man gör egen :)
http://hamster.ifokus.se/articles/52b5f578ce12c46ced000df2-hemmagjord-carefresh
Jag har care fresh natural och ja det luktar ganska starkt och fastnar i Ralfs päls. Men uppsugningsförmågan är bra, det är mjukt att sova i och bra att gräva i :) Men nästa gång jag ska köpa nytt Bottenmaterial ska jag prova alspån för care fresh fastnar i allt så det känns som att jag har det i hela lägenheten…
Okej, tack för tipsen! :)
Men då kanske jag ska hålla mig till alspånet ändå! Det luktar ju inget i sig och känns väldigt fräscht. Får byta lite oftare bara då :)
Det gör du rätt i :)
Jag använder Toaströ till mina och det går både bra att gräva i och luktar inte alls mycket.
Jag använder carefresh och min hamster älskar det! :D tycker absolut att du ska testa. Jag köper mitt bl.a här: http://www.zoo.se/carefresh-color-confetti-absorption-corp-burstro-10-l.html
//Josephine :)
Åh, vilken liten sötnos! :D
Tack för länken!
jag tycker carefresh funkar jätte bra… men det är väl olika från person till person vad man tycker om det.
Med vänliga hälsningar, Victoria 😊