hamstern sover jätte mycket
vår lilla hamster sover väldigt mycket jag funderar på om det kan va för kallt i rummet den står i. det är det kallaste rummet vi har.. funderar på om man ska ställa in ett extra element hos henne.
vet inte graderna i rummet men under 20 i alla fall.. om man väcker henne på kvällen är hon väldigt pigg och alert men vill helst sova och går inte gärna upp frivilligt.
Hamstrar är ju nattdjur, och så är det som katter, gör vad de själva vill :)
Jag tror inte att det är något, bara att hon är lite trött ochså ska man ju helst inte väcka hamstern om det inte är något nödvändigt, så det är nog ingen fara ;D
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Nä vi väcker henne sällan. Det har hänt men annars får hon sova så länge hon vill. Men när vi väl väcker henne är hon pigg
Nä vi väcker henne sällan. Det har hänt men annars får hon sova så länge hon vill. Men när vi väl väcker henne är hon pigg
Tror inte att du behöver oroa dig, det är naturligt 🙂
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Ok va bra 😊 tack för svar
Fast testa att ställa in hamstern i ett varmare rum eller sätt in ett element! När min hamster bodde i mitt kalla rum var hon precis som din hamster, men när vi tog ner henne till undervåningen som är mycket varmare började hon komma ut mycket mer! Det ska helst inte vara under 20 grader där hamstern är.
Sandra och hamstern Memkis:)
#6 det har vart runt 19 grader i rummet där hon står. Vi stalde in ett element där nu sä nu är det runt 21 grader. Nu kommer hon ut redan kl 18 på kvällen. Vilket ju underlättar lite då dottern lägger sig runt kl 21. Och om hamstern kommer ut runt kl 20 så får de inte så lång tid att mysa på kvällen.
Vad bra att det hjälpte! :)
Sandra och hamstern Memkis:)