behöver svar nu!
Hej, min guldhamster har jag haft i snart två år. Igår upptäkte jag att han så fort han tar några steg ramlar och har svårt att komma upp igen. Men jag tänkte inte mer på det. Men sedan idag så märke jag att han hade en knöl precis ovanför ena framtassen och halsen. Han jar också blivit mycket mer trött och kurrar ihop sig utanför sitt hus, så som han aldrig har gjort innan. Det står ingenting på vetrinärshemsidan att dom tar imot hamstrar över huvudtaget, Vad ska man göra? tacksam för svar så fort som möjligt.
Jag tycker att du ska åka in med honom till en veterinär. För det låter inte så bra. :(
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Ring till veterinärkliniken imorgon, eller nu om dom har jourtider.
Gamla hamstrar får ofta tumörer, och tyvärr är det väldigt sällan det går att göra något åt det. Eftersom han verkar vara påverkad av tumören, och trots allt levt ett långt liv, så är nog avlivning det bästa alternativet.
//Jessie
Åk in direkt. Man ska inte vänta utan åk in så snabbt som möjligt då det kan vara så att han lider mycket mer än vi själva kan se.
Nu vet inte jag vart du bor men bort du i Stockholm så finns Roslagstull som är bra på hamstrar, bor du i Göteborg finns Blå Stjärnan och är du i Skåne så är Fågelkliniken bra. Men annars får du helt enkelt åka in till närmaste stället om du inte är nära någon av dessa.