Hamster mat???
Hej när jag skulle köpa mat till min hamster visste jag inte vilken då Rekommenderade dom i djur affären nån sorts frö blandning så jag köpte den men när jag kollade i maten så såg jag russin vilket jag har för mig att hamstrar inte kan äta (vet inte om det är sant har hört det) och det innehåller också torrkad banan vilket jag också har hört är dåligt för hamstrar om det är sant borde jag byta mat eller kan dom äta sånt??
De i djuraffären kan komma med goda råd och bra råd, i det här fallet verkar det inte som något superduper hänvisning gällande maten… Men kolla lite på typ shf:s hemsida under mat för den hamsterart du har mm eller på veterinärfoder som du kan googla fram :)
http://www.hamsterforeningen.se/
Gällande den mat du har nu: Lägg in maten i frysen i 48, annars kan det finnas levande kryp mm. som kan göra hamstern allvarligt sjuk. Vad jag vet om russin och bananer är det ganska sött, och det kan nog bli för mycket om de får äta det varje dag.
Det var de bästa råd jag kunde ge dig just nu, hoppas att det hjälper åtminstone en gnutta :)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Ok tack för svar :)
Ok tack för svar :)
Oj det kom upp två gånger :P
Oj, såg nu att jag skrivit fel! Menade att de kan komma med goda råd och sämre råd! :) Och så ska det stå 48 timmar
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-