Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 800 ggr
Tequilaboj
1

Hus, tunnlar m.m för små för Guldhamstrar(?)

Hej!

Upplever ni inte att väldigt mycket tillbehör till hamstrar är megasmå? Klätterställningar, trärör och många hus avsedda för guldhamster är så pass små att inte ens min minsta guldis (150g) har svårt att klämma sig in och runt i dessa träbyggnader…

Trist va? Eller vad tycker ni?

Dvärgvädur
0

Ja det är riktigt trist :(

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

The Idizen
0

Ja, eller hur. :(

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Lojs
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, så är det, i princip allt som riktar sig mot guldhamstrar är jättesmått. Jag tycker det verkar vara så med andra djurarter med. Jag köper gärna grejer som är till för marsvin eller kaniner, jag tycker de är mer lagom för mina guldar än för de djuren. =)

På bilden är buren där min nuvarande kull hamsterbebisar bor, de har en tunnel som är till för kaniner, jag tycker den är lagom för en kull galningar och de kan ha den som vuxna med, till skilnad mot vissa saker jag har som är för hamster, som jag enbart kan ha till bebisar.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[eevie Z]
0

Min gamle guldis hade ett hus som var till marsvin, mestadels innan han dog, när han var så sjuk, jag ville att han skulle ha så bra med plats som möjligt. Han gillade inte de husen som är hörnhus som är helt av trä, han sov istället antingen ovanpå eller utanför ingången.

Det huset jag har nu till Lennox tror jag kommer vara väldigt lagom för honom, kan ju ha fel, men han tycker om detta huset väldigt mycket.

jentrjenny
0

Min guldis tycker bättre om lite mindre utrymmen, 1-liters mjölkpaket är favoriten. En gång hittade jag honom sovandes med halva kroppen inne i en tepåsförpackning ^^ men jag försöker alltid ha ett större hus alternativ till honom i buren också :) happy-meal låda gillade han!

Pyretstylee
0

Det kan inte delvis bero på att hamstrarna, främst dom som kommer från uppfödare är större? Min sambo skaffade för 5 år sedan en hamster från djuraffär och han var rätt så mycket mindre än min hane jag hade då. Sen så klart tycker jag också att många saker är minimala men en tanke som slagit mig.

Http://minfyrbenta.wordpress.com

Lojs
0

#6 Det kan ha med saken att göra, men så extremt små brukar de väl inte vara, kanske ligga på runt 120g, det är fortfarande för stort för många tillbehör tycker jag.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[eevie Z]
0

Min första hamster var från djuraffär,och han var uppe i 200g som mest. Han fastnade ju i alla saker man köpte till honom