Ni hamsteruppfödare
Vilka här föder upp hamstrar? I vilka färger? KH eller LH? och vars bor ni?
Kanske kommer börja föda upp, men då vill jag först och främst köpa 2 avelsdjur från seriösa uppfödare som bär på friska gener, utan papova och andra sjukdomar.
Väldigt kär i trefärgade/sköldpaddsfärgade hamstrar, samt vit satin LH.
- Redigerat 2021-06-03 18:21 av Cireea
Hej! Jag föder upp cremebaserade lh guldhamstrar och bor i Göteborg. Jag är helt papovafri och har friska hamstrar efter bra linjer. Jag är mest inriktad på silverfärger och kommer få in satin om några veckor faktiskt. Ska bli väldigt roligt. Mvh Angelica.
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
Hej!
Jag föder upp guldhamstrar i svartbaserat "Dove,svart,choklad,champagne" Och viltbaserat till viss del. Jag är garanterat papovafri och har hamstrar från bra uppfödare.
Jag har både, lh, kh rex och satin :) kommer få skp och skp/vit längre fram :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Föder upp cremebaserade och vilttecknade gudlhamstrar. Både LH och KH förekommer även om det finns mer av LH :) Satin förekommer också ibland men inte särskilt ofta.
Jag bor i Umeå :)
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag föder upp cremebaserade guldhamstrar i hårlaget lh. Jag bor i Stockholm. Jag är inte registrerad uppfödare men har stamtavla på alla mina djur, jag är helt papovafri. :)
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
#2 Vad är skp och skp/vit? Tråkigt att du bor så långt bort, du verkar ha så fina hamstrar i fina färger 
#3 Jaså i Umeå, det är ju inte så långt ifrån Ö-vik
Kanske skulle kunna vara intresserad i framtiden. Kan du lägga upp någon bild?
Hej jag finns i småland!
just nu föder jag upp lite av alla färger men kommer senare inrikta mig mest på gult men även svart i viltecknat!
Har fina linjer här hemma efter fina hamstrar! alla är lh!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#5 Skp är sköldpadd och Skp/vit är Sköldpadd och vit(bandad). :) Alltså en tvåfärgad/trefärgad hamster. Skp är gul.
Kom ihåg bara, ifall du startar upp, att vit inte får paras med "trefärgade" alltså gult. 🙂
#5 Du kan kika på min hemsida om du vill :) Där finns det en massa bilder på djuren jag har men även på tidigare kullar. Just nu har jag en aktuell kull :) Kika in på : http://kaosarnshamstrar.weebly.com
#7 Jahaaa då vet jag. Tack 
#8 Fina hamstrar, papovafria ? 
#9 Ja 🙂Är väldigt noga med vars mina djur kommer ifrån för att inte få papova. Är väldigt kräsen av mig 🙂
Transport brukar gå att lösa, kommer få både choklad skp choklad skp/vit i satin och rex även dove skp och dove skp/vit samt svart skp och svart skp/ vit Swdan chocolate and yellow och black yellow :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-