Hoppar ur handen:(
Hej! Min hamster har precis blivit tam.. Men när man håller handen ca 15 cm över mark så tar han ett skutt ner. Jag är så orolig för att han ska skada sig:( hur blir man av med beteendet?:(
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
15 cm är helt okej att den hoppar:)
man ska akta sig för högre höjder än 30 cm dock: Då kan den lille göra sig illa.
Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar
#1 Vid 20 cm kan de bryta ben, så man ska hålla sig under 20 cm, helst inte alls. 😉
Jag vet dock inte hur du ska göra TS… Kanske att du tar ett tag med handen runt honom eller något? 🙂
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
De brukar sitta mer still när de blir äldre. En ung hamster har mycket spring i benen och i och med att de inte förstår att de är högt upp så hoppar de gärna ner från handen. Det enda du kan göra är att försöka förhindra att hamstern hoppar. Om du ska bära hamstern en sträcka så ha den i en låda istället för i handen. När du håller den så se till att du inte håller den högt upp. Man kan kupa den andra handen löst över hamstern och på så sätt få de att vara mer stilla, det vill säga lägga handen lite löst runt ryggen/över huvudet. Men att hålla fast går inte, då blir de rädda och vill ta sig loss. Med vänlig hälsning Ingunn www.snogatanshamsteruppfodning.com