Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 538 ggr
illoi
1

Byta hamster

Det gör ju ont i hjärtat om det nu är så att vi inte klarar Av att få vår lilla hamster hand tam. Hon är ca 6-7 v gammal och min dotter som har hamstern är litecrädd då hon blivit biten av henne en gång och hennes lillebror blev biten så det började blöda. Hon käns lite stressad så just nu ska hon bara få va ifred så får vi se om hon blir lungnare. Uppfödaren sa att vi får byta om vi vill till en ny lite lungnare hamster. Men det gör ju ont i hjärtat att bara ge upp och byta . Så kan man ju inte hålla på. Så tipps mottages mycket tacksamt…. Vad gör vi för fel:(

neapeaw
1

Hur länge har hon bott hos er? Hon är ju bara 6/7 veckor och knappt hunnit bott in sig. Mott tips är att ta det lungt lär känna varandra från buren och inte ta upp henne de första ni gör. Prata med henne, ge henne godis i buren och sen efter någon/några veckor kan ni locka upp henne i handen och ta upp henne om hon vill:)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
illoi
0

Hon har bott hos oss sen 28/2 så det är inte så länge. Vi har kanske lite bråttom:/. Ska ge henne lite tid. Hon är ju så go annars. Bara lite rädd.

illoi
0

Hon är ju så fin annars silver sobel satin är hon :)

illoi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår fina

Emmaslindh
1

Ge henne lite tid. Min förra guldhamster tog det 1 månad för innan hon började känna sig trygg och vågade sig fram till mig osv. Vi blev i slutändan bästa vänner och hon ville alltid vara uppe hos mig, bara man gick förbi buren så stod hon och hoppade och försökte få ens uppmärksamhet så att man tog upp henne.. 

Så jag tycker ni ska ge henne tid, för såfort hon känner sig trygg så kan jag nästan lova att ni får en underbar bästa vän. 

Som ovanstående sa så är det bra att prata mycket med henne, kanske sitta brevid buren med dina barn och läsa en bok? och erbjud henne godsaker, en bra väg till en hamsters hjärta är precis som hos män - genom magen 😉

❤️ Älskade husdjur 

illoi
0

Hi hi hi. Ja tack för tipset. Det ska vi absolut göra.. Har groddar står o gror hemma till henne. Hoppas hon tycker om det? Ärtor och färsk spenat är hon galen i😊

algolist
1

jag är inte så jätte insatt i detta :P
men då ja va yngre hade ja en guldhamster, de tog låång tid innan hon blev handtam- ja blev biten flera ggr..
tillslut mins jag att ja tog en handhandduk o "vek ihop"lite , där ja sedan ja hamstern i när ja "höll" henne, sedan kunde ja sitta o läsa böcker/sveenskaläxor o sådant för henne medans ja "gosade" med henne  :P

ebbamedruby
0

Finns många bra tips på hur man tämjer hamstrar på youtube, sök bara på "how to tame hamster" :)