Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 4441 ggr
denicecifuentes
1

min hamster tappar hår?

Jag är jätte orolig just nu,igår kväll innan jag skulle gå och lägga mig så fixar jag alltid till i buren innan jag själv går och lägger mig och så gossar jag så klart med min hamster. och när jag kolla på henne  så såg jag att det var fläkigt på rumpan och så var jag tvnugen att titta för jag blev orlig, såklart. och då har hon tappat hår på två ställen på vänster sida av rumpan, vad kan det vara? eller är det jag som gör rent buren dåligt? snälla tacksam för snabbt svar! kram

[Älskamig]
0

TS, det kan finnas många anledningar till att din hamster tappar hår. Hur gammal är din hamster? Min hamster började tappa hår på magen när han började bli gammal, gå in på sitt 3e år. Vi fick åka m han till veterinären, och det slutade med att vi fick avliva han pga cancer. :/ Dock behöver det inte vara så i din hamsters fall, utan det kan lika gärna vara så att den byter päls? Min hamster gjorde det när han var en unghamster, fast ovanför hans ena öga. 

Tycker i vilket fall att du ska kolla upp det hos en veterinär!

Annika Hermanrud
0

kan vara parasit som gör att de kliar av pälsen.

Jag skulle prata med en veterinär om jag var du:)

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

Tipsi3
0

Hur ser det ut där hon har tappat hår? Är det på både vänster- och häger sida av rumpan? Har du bild?

Det kan vara doftkörtlarna! Det är två hårlösa fläckar på var sida av rumpan/höften, gå in här på shf:s hemsida så kan du se om det är det du hittat:

http://www.hamsterforeningen.se/guldhamster/allm%C3%A4nt-1920372

Om det inte är det så borde du rådfråga veterinär :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

denicecifuentes
0

Det är som två prickar som det inte finns något hår, hon blev 2 i februari.

Tipsi3
0

#4 Har du kollat på shf? 

De ser ut att vara, som de skriver där, skrovliga mörka och kan vara hårlösa. Hur stor är varje "prick"?

-Toulouse Cola Fanuel-

ebbamedruby
1

Det kan vara pga ålder eftersom hon är 2.

The Idizen
0

Jag vet att äldre långhåriga hamstrar ofta tappar hår utan att det behöver vara farligt. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Tipsi3
0

Som ovanstående säger är det antagligen inget farligt om hon är 2 år :)

-Toulouse Cola Fanuel-