Dela transbortbur?
Hej, jag har både gerbiler och hamster. Men bara en transbortbur. Idag ska det bytas spån på Theo, måste jag tvätta ur gerbilernas osv innan hamster får vara där i? Jag har oxå ett hus som gerbilerna haft men dom har tappat intresse för det, kan hamstern få ta över det? Tacksam för svar!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jag har ju haft gerbiler tidigare och har kvar en gammal gubbe som använder min "favvo transportbur". Innan jag hämtade min hamster skjöljde jag bara av den och sprutade på diskmedel, mest för att den skulle fräshas upp. Jag hade tvättat den innan iallafall :)
Jag hade nog inte gett huset, bara "sådär". Men du kan ju typ öppna fönstert på vid gavel/ställa ut huset på en plastpåse på balkong eller veranda osv. och låta huset vädra ett tag innan du ger det till din hamster? :)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
#1 spelar det någon roll om det är trähus?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#2 Tja, kanske lite… Men det ska nog räcka med att du vädrar i en 20-30 minuter :)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Tack Tipsi3 för hjälpen:)!

Så länge djuren är friska så ser jag inga problem med det.
Jag skiljer på grejer jag har hos nya djur som sitter i minikarantän så jag ser att de inte rosslar eller så och de djur som bott här sedan innan, men annars skiljer jag inte så noga på djurarternas grejer, jag tror de är vana vid varandras lukt och baciller när de bor i samma rum. =)
(Jag har guldhamster, campbells och möss)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.