Använda matta..?
Hej, jag har ett par delar av en "långhårig matta" skulle man kunna göra något till Theo av det?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Du skulle ju kunna klippa ut en fyrkant och sen sätta rep i alla ändar. Alltså göra en enkel hängmatta.
Vet inte hur töjbar den är men har du en liten ask du inte använder (helst i trä) kan du klä insidan med mattan. så blir det som ett litet bo. För att göra det ännu mysigare skulle man kunna sy ihop den så det blir som en flärp man kan dra över öppningen (om du fattar) ;)
#1 super,tack:)
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Fast sy isåfall ett flis och/ eller ett t-shirt tyg runt om, om den är "långhårig" kan han, om han tuggar på den, få i sig trådar i magen vilket är skadligt! Men om du syr över ett flis/t- shirt tyg så funkar det, mattan är en bra "stomme" :)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
#3 aha, okej. När jag ändå har en tråd så passar jag på och fråga om man kan ha typ mjuka dynor till hamster? Fyllda med papper ifall bomull är farligt..