Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 1341 ggr
neapeaw
1

2 hanar ihop?

Alltås kikade blocket i dag och såg en som hade två Guldhamster hanar på 7 månader ihop, och då smsade jag och frågade om dem. Då sa hon att dem endast säljes ihop och får fortsätta bo ihop? Är inte de lite märkligt? Dem kommer troligen börja slåss?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
linn8
0

Det var konstigt?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Slugawoo
0

Det är ju endast en tidsfråga innan de allvarligt skadar och dödar varandra :( Det är riktigt synd

neapeaw
0

Ja om inte annat dåligt för hamstrarna

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

ebbamedruby
0

Jag mailade nyss henne.

BlackandBlue
0

troligtvis vet hon inte om lagarna som finns!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Brödrost
0

Är det alltså lag på att hamstrar skall vara enskilt även om de tillhör samma kull, har samma kön och har växt upp med varandra? 😃

Are you toasted yet? Gapskrattar

Slugawoo
2

#6 Ja enligt lag ska guldhamstrar bo ensamma från 8 veckors ålder :)

Cireea
0

Vars i landet fanns dom? Har sett en sån annons tidigare så tänkte om det var samma..

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

The Idizen
0

Usch vad hemskt. :(

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Emmaslindh
0

#8 Skellefteå

❤️ Älskade husdjur 

CupcakeGod
5

Bara en fråga. I andra länder bor många guldhamstrar i par utan att bråka med varandra. 

Så varför ska man behöva sära på djur som trivs ihop? 

Lejonhanar gillar inte att leva med varandra men så finns det dom som spenderar sina liv tillsammans.

Scorpio97
4

#11 För att lagen säger så? 

Visst kan det ju hända att dom går ihop, men risken att dom börjar bråka (vilket kan sluta i allvarliga skador eller döden) bedöms vara för stor. Om inte lagen fanns så skulle nog fler köpa två guldisar tillsammans i djuraffär, och om man inte har stor vana av hamstrar så kan man inte heller se tecknen på att dom ska börja bråka. 

Vill man ha två hamstrar tillsammans så anser jag att man ska välja dvärgar, som har mycket större chans för att trivas ihop hela livet.

//Jessie

Emmaslindh
7

#11 Det finns många historier om hur 2 guldar, eller flera, har kunnat bo ihop utan att bråka. Problemet ligger dock i att det är onaturligt för guldhamstrar att bo ihop då de är ett djur som i det vilda lever ensamt. Att bo ihop med andra guldhamstrar behöver inte betyda bråk, men det är tyvärr en stor stressfaktor hos djuret som kan leda till hjärtproblem och andra sjukdomar, som ex. wet-tail.

❤️ Älskade husdjur 

Cireea
0

Jag har varit i kontakt med henne också. Jag bor i Umeå men hon var inte villig att sälja dom till mig :/

CupcakeGod
1

#13, #12 Jaha, ja. Sorry. Jag tänkte verkligen inte på stressfaktorn och vad det kan leda till :(

neapeaw
0

Varför kunde hon inte sälja dem till dig?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Cireea
0

#16 jag vet inte. Jag skrev och frågade om dom fanns kvar och då skrev hon något i stil med att dom inte var för mig. Har ingen aning om vad som fått henne att säga så. Vi känner ju inte ens varandra!

Annika Hermanrud
0

det låter jue jätteskumt! Hur kan hon veta vad som "inte är för dig"?

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

Cireea
0

Ja jag frågade lite om dom och sen när jag frågade om det fanns några stamtavlor så blev hon plötsligt riktigt otrevlig mot mig och sedan sa hon klart och tydligt att dom hamstrarna var ingenting för mig…

Odette
0

#13 Håller med!

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

ebbamedruby
1

Hon svarade "Var du intresserad av en av dom eller var det en helt onödig kommentar?"

Jaha.. 🤔