Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 515 ggr
neapeaw
0

varför gör han inget?

Alltså betty är med diesel nu, och hom ställer upp sig så fort han kommer i närheten. Men diesel gör inget? Han pussar på henne lite och sådär men han försöker inte ens?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Annika Hermanrud
0

För våra hamstrar tog det över en månad innan de "fick till det". 

Jag tror att han bara behöver lite tid.

/Annika

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

neapeaw
0

Det konstiga är att med den förra honan gick de direkt

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Slugawoo
0

Det samma har hänt mig förr och det jag gjorde var att jag placerade båda två i en samla låda så att hennes lukt inte skulle spridas och han skulle bli mer ''in the mood'' så det har iaf fungerat för mig :)

neapeaw
0

Jag har den i en samla nu, men samma sak han tvättar henne bara sen går i väg.. Stackars Betty som står helt uppställd..:(

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Slugawoo
0

hmm… pröva motsatsen då? ta ut dom från samlan så han kan fokusera vart hennes lukt kommer ifrån  🤔

neapeaw
0

Har provat det med, han bryr sig inte typ :(

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Slugawoo
0

Hanarna brukar bli mer villiga om dom får springa efter honan ett tag men om hon bara ställer sig på en gång kan det just vara att han itne riktigt är på humör än :/

neapeaw
0

Ja, får testa en annan dag då..:)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Be-Bopz
1

Ibland är det så att en del passar inte ihop, ibland kan det vara så att honan luktar "fel", hanen kanske aldrig blir intresserad av henne, det kan hända tyvärr, bara för att vi tycker de passar så är det inte alltid de anser det själva ;) Sen kan det vara fel på honan som gör att hanen därför inte visar intresse för henne… Är honan parad tidigare?