Turbo´s bildtråd

Tycker han ser ut att vara cremegul. Jätte söt! :)
// Nathalie
…rex
Cookie
Sam
Mvh Ella
#4 ja okej tack :) ja han är riktigt söt!
#5 va??
Himla söt!
vem har fött upp honom, vilka färger har föräldrarna? :)
#8 han är uppfödd hos mig (dock inte planerad) han vart ensam i kullen och pappa hadde samma färg som han har å ja du ser ju mamman på en av bilderna :)
Hmm… Det där var knepigt. Kan mamman vara vit? De båda sötisarna har ju så mörka öron… Jag undrar om det inte kan bara vara typ creme eller något. Kollade runt lite på SHF men ingen som jag såg hade så mörka öron som de här sötisarna… :)
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
Mamman tycker jag liknar min offwhite hona Elsa :) men hon kan inte vara offwhite och ungen creme?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Det funderade jag också på. Jag var osäker på offwhite eller vit…
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
Hon ser mer gräddvit ut än vit , har själv haft vita och dom är mer '' snö vita '' 🙂
Ja, jag har ju själv aldrig haft en vit så det stämmer säkert! :)
Vit är hon nog inte. Då ska hon vara kritvit. Jag gissar på offwhite eller eventuellt creamgul eller en ljus cream.
#6 Jag menar att eftersom morrhåren är böjda så ser det ut som att han är rex👍
Cookie
Sam
Mvh Ella
#16 Hon har ju annars skrivit att han är Rex :).
Jag skulle säga att mamman är offwhite och pappan och hanen är creme :).
Mamman ser ut som vit eller en väldigt ljus offwhite, det kan bero på ljuset. :) Så är pappan creme och hon offwhite så kan ju ungen mycket väl vara creme, men kan du ledet bakåt Juliiao? :) Annars kan han ju vara cremegul också. Pappan bär ju rex också eftersom Turbo är rex :)
##10 Vad menar du? En vit har inte rödaögon om den bara är eeSgSg. :)
ja jag ska ha stamtavla på mammans pappa å mamma ( måste bara komma på vart jag har lagt dom)
och pappan va creme (väldigt ljus creme) och bärare av rex och turbos mamma är nog säkert ljus offwhite då jag tycker hon är smått gräddvit i pälsen! :)

Jag tror att mamman är skp eller gul då hon har väldigt svarta öron vilket är ett kännetecken för gult/skp.
Även Turbo har väldigt svarta öron och på andra bilden ser det även ut som att han är mörkare på huvudet(hätta) och sen är ljusare på kinderna.
Pappa kan helt klart vara creme då en pappa inte kan ge gult till sin son så Turbo måste ha fått sitt gula från sin mamma som då antingen är gul eller skp men hon kan vara offwhite skp eller offwhite-gul.
Har du bebisbild på Turbo? Gå tillbaka och kolla öronfärgen på honom redan som 1v gammal, en vanlig cremes öron mörknar först vid 3v ålder medans hos en cremegul så mörknar dom nästan redan från start och får som en svart kant runt öronen väldigt tidigt. :)
// Nathalie
#21 Jag ser då ingen hätta :P Men har Juliiao full stamtavla på mamman och pappan så kan vi ju få reda på om hon är "creme/gul eller skp" och slippa spekulera. :) Vet att många av mina renavlade "cremar" sades vara creme/gula fast det inte var sant, för en bild kan luras. 🙂 Men visst kan du ha rätt. :)