Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1255 ggr
Tessan01
2

Vilket är bra? Vilket farligt?

När jag hämtade hem min söta tjej från ZooMarket, sa dem att man borde använda speciellt ull som bo material, istället för rivet toapapper. Jag har för mig att ull är farligt för hamstern när dom samlar ullet i munnen när dom skall bygga, att dom storknar om dom i mistag sväljer det? Dem sa att papper är farligt för dom som bo material. När jag hade lagt i en toapappers rulle i buren som den skulle kunna springa genom, sa dem att det är farligt också för det ör gjort av papper.

Så:

Skall man ha ull istället för rivet toa papper som bo material?

Är det farligt att ha toapappers rulle i buren för hamstern att springa igenom?

Jag har läst på alla ställen att rivet toapapper fungerar utmärkt som bo material och att "hamster ullet" är farligt för dom. Och på många ställen finns det hemma gjorda hamster leksaker av toapappers rullar.

Så snälla ni som vet vad ni pratar/skriver om hjälp mig att välja rätt.

Tack! 😐😕

PS: förlåt om jag skriver konstigt eller stavar fel på saker.

[MARWAKE]
2

Toapapper är mycket bättre än hamstervadd som det heter. Hamstervadd kan vara riktigt farligt. Toapapper är absolut inte farligt :)

lollynonna
1

har inte hamstrar,men gerbiler,och du har alldeles rätt,toarullar och toapapper funkar superbra! ull däremot,nja:/

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Tessan01
0

Okej tack för svaren!

ellamg02
3

"Hamsterullet" är farligt, hamstrarna kan kvävas & om det lindas fast runt ett ben så kan inte benet få blod och hamstern kommer att äta upp det.

Jag tror att de i djuraffären var ganska okunniga, eller så trodde de att du var okunnig och lurade dig för att du skulle köpa det, så att de tjänade pengar.

Toarullen är absolut inte farlig, och rivet toapapper är det alla jag känner som har hamstrar har. Däremot ska man inte ha färgat toapapper. Bara vitt.

HjärtaCookieHjärtaSamHjärta

Mvh Ella