Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 437 ggr
Gerro
2014-02-25 00:28
0

Para honom?

Hej hej!

Det var ett tag sedan jag var inne här på hamster iFokus. Det är hur som helst roligt att vara tillbaka :)

Min Topas börjar ju att bli lite äldre nu och jag funderar på om jag ska para honom en sista gång innan han går bort. Min fråga är bara:
Är det för sent för att para honom?

Han är född den 29 april, 2012 om jag minns rätt.
Jag kan nämligen inte minnas hur länge man får avla på hanar.

Väldigt tacksam för svar! :)

ebbamedruby
2014-02-26 14:44
0

Vad jag vet kan man avla på hanar hela livet om de är friska :) men kanske borde låta någon mer erfaren svara hehe

Fiona1234
2014-02-26 16:26
0

Om han mår bra och är i god kondition ska det funka :) Ska själv para en 1,5 årig hane här hemma nu i sommar så det ska gå bra :).

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Gerro
2014-02-26 16:38
0

#1 & #2
Tack så mycket för era svar! :)

Hoppas nu bara att jag kan hitta en passande hona åt min prins!

Lilahnee
2014-02-26 16:44
0

Personligen tror jag att man alltid ska se till individen istället för siffran, en tvåårig hane kan va i betydligt bättre skick än en annan på 1,5 år. Så är hamstern pigg o pälsen fräsch o i övrigt frisk så kör! Sen ökar tyvärr risken med att hanen kanske är steril med åldern.

Gerro
2014-02-26 16:53
0

Tack för ditt svar! :)

Topas är väldigt fräsch för sin ålder så jag tror själv att han skulle klara en parning. Men jag ville bara vara på den säkra sidan och höra med er :)

Han har alltid varit liten (tycker jag iaf) och avlång, så jag ska se om det kanske går att få upp honom lite i vikt för säkerhets skull.