Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 488 ggr
Bekka-AR
0

Jord som bottenmaterial?

Någon som har provat? Luktar det tänkt med kisslukten? Är det svårt å städa? Mvh bekka

Tipsi3
0

Jag har inte provat, men det lär bli jobbigt…. Man måste antagligen spruta vatten på jorden för att den inte ska torka, och då kan det bli lerigt. Smutsigt blir det antgligen snabbt… ;)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Bekka-AR
0

Jo kan tänka mig det därför jag undra om någon har provat? Men torv till guldhamster? Kan tänka mig att till dvärg är det ok men tycker att urinet luktar mer från guld å min kissar lite vart som. .

ebbamedruby
0

Skulle nog inte rekommendera jord, pga det som #1 sa och så är det relativt lätt att (färsk)mat möglar där eftersom det är så fuktigt. 

Torv är dock ett bra material. Här finns en tråd om Bottenmaterial och om du googlar lite finns det nog fler som har testat torv:

http://hamster.ifokus.se/discussions/4ef3c9f6d4ebea7256000e1d-vilket-bottenmaterial-och-varfor

Emmaslindh
0

Rekomenderar också torv framför Jord, testat jord en gång och det luktade inte speciellt gott om det! (Hade visserligen till möss men ja) Fick byta efter bara några dagar.

❤️ Älskade husdjur 

Lojs
0

Jag har haft torv och var väldigt positiv till det från början, det funkar bra till djuren och så. Men gud vad det dammar! Det blir ett lager grått damm över allting som är i samma rum! Skulle jag ha torv igen så skulle jag vilja ha en bra luftrenare som tar upp mycket av partiklarna.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.