Transportburs material?
Hej, på torsdag hämtar jag min lille Lennox. Och imorgon ska jag köpa transportbur och lite småtillbehör. Tänkte höra med er andra vad man ska ha i transportburen jag tänkte typ sågspån i botten och lite papper så han kan sova lite skönt om han vill det. Men Jag är inte säker, har aldrig åkt med hamster så förut. Ska jag kanske strö lite mat i botten så han har något att göra och äta. Jag kan ju inte ha vatten därinne och det finns inget fäste för flaskan heller.
Hur gjorde ni?
Förlåt om jag låter lite desperat eller så, men jag vill bara göra "rätt"
Gurka är bra för vätskans skull så satsa på det med :D
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Ok då köper jag det också :) Något mer speciellt att tänka på?
Ska du åka långt? Jag hade bara spån och en leksaksrulle i min transportbur, lite mat också, men jag åkte bara 10 minuter fram och tillbaka från djuraffären. Om du ska åka mer än en timma kan det ju vara bra med något föremål hamstern kanske kan gömma sig i? Nykomlingar brukar ju vara ganska blyga och vilja gömma sig lite i början :) Annars var ju gurka ett bra alternativ till mat som ovanstående sa! Mat är bra om du gömmer lite på botten eller så, då blir den ju sysselsatt och gräver lite under resan. Föremålet som den kan gömma sig i duger med bara en liiiiten kartong med en öppning eller något. Då kan du ju fylla det med hushållspapper eller toapapper så h*n får det lite skönt :)
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
abosult inget tungt som kan åka omkring i transportburen vid rondeller eller evntuella skarpa esvängar eller inbromningar ;)
// Claudia Bertheau
#3 Ja jag lär ju vara på buss/tåg i minst 90 minuter. 50 på tåg och det är ju inte så hoppigt och inga tvärbromsningar där, sen buss, tar väl 30-40 minuter, beroende på övrig trafik den dagen. Strö ut maten i botten hade jag tänkt för att han skulle vara lite sysselsatt
På bilder jag har sett så verkar han väldigt livlig iaf :)
Men det hela har ordnat sig, pratade med Annelie och hon har redan fixat allt det :) Men tack för alla tipsen iaf, nu vet jag om jag ska göra det någon annan gång!
de brukar även sova hela resan med ^^
// Claudia Bertheau
#6 Det är nog olika… *Suck* när jag hämtade Toulouse fick jag hela tiden dutta henne på nosen för att hon skulle förstå att man inte ska gnaga på lufthålen i transportburslocket… xD
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Färden gick bra iaf :) Han sov största delen av resan och vaknade bara surt till när tåget hoppade. Lille pluppen är en riktig röjare i buren. Imorse välte han ner vattenflaskan så den hade läckt på mitt skrivbord :)