Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 974 ggr
emma_147
0

Har slutat lita på mig

Jag har haft min hamster i mer än ett halvår nu. i början när jag fick honom var han rätt rädd och det tog rätt lång tid innan han lät mig klappa honom.Med tiden blev han mer och mer trygg hos mig och efter en tid så kunde han klättra upp på handen och armen och jag fick klappa honom och sånt. Men så började han sova mer och vaknade senare och senare och så började han va aktiv endast när lampan var släckt och jag vet inte riktigt vad det berodde på men det gjorde så att jag inte hann spendera någon tid med honom och nästan aldrig hann träffa honom och det ledde till att han blev mindre och mindre tam och nu så har han börjat undvika min hand och slutat ta godis från min hand och det känns som han ogillar mig och inte vill att jag ska vara nära honom. Och jag vet inte om det ens går att få det som det var förut. Jag vill verkligen att han börjar lita på mig igen.

vet någon hur jag kan få honom att lita på mig igen?

Teddy2014
1

Du får ägna honom mer tid och vinna hans förtroende igen. Om han sover så länge att du hinner gå och lägga dig får du väl försöka att väcka honom lite försiktigt t ex genom att greja lite i buren. Vänta dock med att närma dig honom tills han har vaknat ordentligt. Locka med godbitar i handen och småprata med honom. Du får börja om från början helt enkelt. Lycka till!