Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 785 ggr
ebbamedruby
0

Sår på tassen

Heeej,

igår när jag släppte ut Ruby glömde jag att ta upp gardinerna. Ett och tre så klättrade hon upp och jag hörde tre "skrik" typ. Jag kollade igenom hennes kropp men hon verkade bra, jag tänkte att hon bara blev rädd. Lite senare såg jag att hennes ena baktass var helt blodig, så jag tog en topps och torkade bort det. Sedan tog jag bort hjulet från buren och la in ett extra sandbad. 

Är det något mer jag borde göra? Det var ju inte mängder blod så tror inte det är någon fara med blodförlust, men om det ändå är något annat så vill jag gärna hjälpa Ruby. :)

BlackandBlue
0

går hon på benet?

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Lojs
0

Jag hade ringt och pratar med veterinären, det är alltid bäst vid skador!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ebbamedruby
0

#1, japp, hon är precis som vanligt och det var därför jag inte märkte det först. hon verkade inte heller visa smärta när jag tvättade såret.

#2, hm okej. det är nog bäst, kan ju ringa och rådfråga om de har några tips eller om de tycker jag ska besöka dem :)

Lojs
0

#3 Ja, precis, fråga kan man alltid göra. :) Sedan är det lite klurigt med smågnagare, som bytesdjur vill de inte visa att de har ont, för att inte visa sig svaga för eventuella rovdjur, så det är oftast väldigt svårt att se på beteendet om de har ont.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.