Lite extra gottis^^
Hej! Jag har just (igår) fått hem en liten hamsterpojk, men han är så overhörd kräsen när det gäller godis. Så jag vill ha en massa tips på mat och grönsaker som skulle kunna locka honom;) Helst oxå något som man inte behöver åka halvvägs över Sverige för att få tag i, skriv gärna om det inte lämpar sig till en hamster unge (6 veckor):)!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Paprika, gurka, brokolli och sallad gillar iaf min hamster. Om du ska ge honom en grönsak ur kylen tänk då på att inte ge honom den direkt, hamstrar ska inte äta mat direkt ur kylen. Du kan prova att ge honom rånötfärs eller skinka också, det brukar vara lockande :)
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Tack så hemskt mycket, ska pröva med en gång:)! #1
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
:D
// Johanna

Kokt ägg brukar många hamstrar älska. :)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Putt
Min tjej gillar solrosfrön och torkad banan :D Även Gurka persilja och sallad är mumsigt :)
Kanske äpple? Hamstrar tål ju ganska mycket, yoghurt gillar också vissa hamstrar. Men då naturlig och inte alls mycket, bara ca ett halvt kryddsmör eller något. De ska INTE äta avokado eller salta saker. Men några få flingor brukar också gå bra, även om det är lite salt i.
// Johanna