Färg hjälp :s
Tjoo! Jag behöver hjälp med färg på min lille hampis Hybrid. Länge har jag försökt komma på vilken färg han är, men aldrig lyckats. I djuraffären sa de såklart att han var en "beige sibirisk dvärghamster". Har gjort en tråd om detta tidigare, men ingen visste då, så gör ett nytt försök :)
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
- Redigerat 2021-06-03 18:25 av Cireea
Han har i alla fall ingen av färgerna som är vanlig på vintervita, så jag skulle säga att han är en Campbell. Lilac eller lilac fawn?
Miss Emmi's uppfödning
Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se
Hybrider kan lätt få lite olika inslag av färgkombinationerna som finns hos vintervita/campbells. De kan även vara lite av ett "mellanting" så ibland går det inte riktigt säga vilken färg det rör sig om.
Själv är jag kass på dvärgarternas färger så det överlåter jag till någon annan ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag har inte koll på dvärjhamsterfärg, jag kan mer guldhamster ;)
#1 Ja, han är väldigt lik lilac fawn! Antar att det måste vara det, tack så jättemycket :) #2 och #3 är heller inte så bra på dvärgar, de har ju inte så jättemånga färger, har bara koll på de vanligaste ;)
// Johanna
Var är den köpt? Vilken djuraffär? :) Jag tror färgen kallas Beige faktiskt. Men såklart är det en hyrid om man kan ju aldrig veta vilken genotyp och fenotyp den verkligen har. :)
Han är köpt på djurkompaniet :) #6
// Johanna
Imazo saluför dessa som beige vintervit. Antar då att den ursprungligen kommer därifrån. :)