~ Dina favoritnamn ~
Hej! Har inte sett en sådanhär tråd innan, så tänkte att jag tar o skapar en nu! Här kan man skriva sina favoritnamn till hamstrar, eller kanske kullteman? Det är fritt fram att skriva hur många namn man. Vill och hur många inlägg man vill. Om man behöver namnförslag kan man ju också ta och titta in här :D Skriv så det ryker om det! Själv gillar jag lite udda namn, eller engelska namn som betyder något som passar in på hamsterns utseende. Ett exempel, som inte är urbra direkt (bara för att jag inte orkar komma på något jättebra): Snowball på en pearl vintervit dvärgis. Som sagt kom jag inte på något bättre, men det är lite gulligt! ^^ Ett udda namn jag kom på idag är Odessa, tyckte det var lite fint ((: Good luck! (Btw, om gruppen inte passar så ändra gärna om du kan!)
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Min förra guldhamster hette Coco , jag tycker även att Marilyn och Mandy är fint :)
Jag gillar namnen Opsis och Totoro. 😊 Dock lär det nog bli några gerbiler som heter det för min del, men det passar ju minst lika bra på en hamster också!
Haha vad gulliga namn! :D
Tofflan, Amber, Sockan, Tassen och Flora! (Valde just dessa namn då dessa hamstrar betydde något extra för mig) 🙂

Jag hade en kull med tema djurnamn på latin, det tyckte jag var väldigt fina namn.
Aquila - örn
Vitula - kviga
Gulo - järv
Lynx - lodjur
Meles - grävling
Pica - skata
Dama - dovhjort
Lutra - utter
Tigris - tiger
Panthera - panter
Muris - mus
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag gillar namnet Gissa! Det är ovanligt och gulligt att säga :)
Jag älskar kulltema när man döper ungarna efter låtar från ett album eller en grupp/band/artist.
Jättefina namn allihopa! Ett kulltema jag gillar är kända hästars namn, tex; Next Milton, Ninja la Silla, Robin Z eller Mynta. Kom inte på så bra exempel nu men aja ^^
// Johanna
Ett kulltema jag tycker om är att man döper ungarna efter olika disney-filmer! T.ex. Lejonkungen; Simba, Timon, Nala, Pumba, Scar osv! 😃
#8 Ja, det är tjusigt! :D
// Johanna
Jag gillar namn från disney filmer, mina favoriter är:
Honor: Toulouse (Min kommande hamsters namn<3), Tiana, Isa, Nala.
Hanar: Simba, Pumpa och Timmon (Namnen på 3 gerbiler jag hade<3), Ralf.
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Jag älskar gubb- och tantnamn på djur, det är så himla charmigt! Min första hamster hette Manfred, min kommande ska heta Ralf. Sen så är typ Greta, Agda, Göran, Stig, Ove, Rut och Börje fint :)
Jag kom på ett till kulltema idag, planeter :D Tex: Uranus, Tellus, Jupiter, Sartunus eller Venus. "Dvärg planeterna" får också höra till: Ceres, Eris eller Pluto. Tycker att det är charmiga namn på hamstrar, särskilt guldisar!
// Johanna
Det jag gillar är namn på städer, t.ex Paris, London, Florence och Adelaide 
don't let anyone destroy your happiness 
Några av mina favoritnamn på hamstrar/råttor jag (och min syster) haft;
Rosco
Rizzla
Flavia
Gaius
Galrion
Cox Orange
Gavenya
Grana
Swosch
Snork
Adolfen
Onomitchi
Imabari
Yrmelur
Malakai
Kjell- Yngve (en hamsterhona som hette det hihi)
Fräkan (på stamtavlan Freaky Noodl hehe)
Fnidolf
Garisto
Iberia
Luva
Milowa
Ja det var ett litet axplock iaf! Man blir sentimental när man tänker tillbaka på alla fina djur man haft❤️
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Har alltid känt något speciellt för namnet Lucy. Min chokladistjej hette det som dog för snart 1 år sen. Hon betydde väldigt mycket för mig och dog av en medfödd missbildning. Men hon kämpade så mycket varje dag och hon var verkligen otroligt speciell!
we're always chasing that paradise