Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
Läst 1215 ggr
Tipsi3
0

Tips på vart man kan köpa sand?

Hej! Jag ska hämta hem min hamster om lite mer än en vecka, och tänkte införskaffa allt det sista nu i helgen.

Så, som rubriken lyder, har ni tips på vart man kan köpa chinchillasand eller annan bra Sand till ett bra pris? Jag kommer att köpa en hörntoalett och sedan ha en skål med finare Sand som jag ställer in någon timma per dag.

Tacksam för svar! :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

ElLobo
0

Chinchillasand (och annan sand) brukade vi alltid köpa i djuraffärerna.

jossa5
0

Chinchillasand brukar bli dyrt om man har några hamstrar.

Jag brukar köpa sandlådesand på Bauhaus. Men dom har den givetvis inte inne på vintern. -.- Så då köpte jag en säck blästersand på Jula, 25 kg för 59 kr. Det räcker en stund till mina 4 iaf. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Tipsi3
0

Okej, ska kolla, men tänker nog köpa någon sån Sand, typ från jula elr bauhas att ha i toaletten. Får nog leta efter större förpackningar med chinchillasand till badet om inte den sanden är len :)

tack för svaren! :D

-Toulouse Cola Fanuel-

BlackandBlue
0

#2 jag köpte sandlåde Sand o den är ju inte alls bra just nu av att de han den ute med! under tack men blöt är den endå :/ gah vi ska köra den i ugnen sen o sen om den torkar ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

jossa5
0

#4 Va? Hade dom den hos dig? Var dit och frågade, och dom hade den inte hemma hos mig. Så till sommarn ska jag köpa några påsar och ha i förrådet. :D

Fast det är klart, ligger den ute och blir fuktig är den ju inte så bra ändå… :/

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

BlackandBlue
0

#5 köpte den på granngården ^^ hehe,
jag hörde nått om att blästersand inte är bra då det kunde finnas glas i den  ? :s

nem men när vi kör den i ugnen med så försivnner ju ev bakterier ^^

// Claudia Bertheau

cleia80
0

Köper på Bauhaus 20kg för 40kr, men badsand föredrar jag nog Sand från Hornbach 10 kg för 60 kr. Fast båda funkar, men den senare kändes mjukare.

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

BlackandBlue
0

#7 jag har ju för långt till närmaste Bauhaus! det är ju typ malmö o göteborg x) haha kan ju inte ta en sån sandsäck på tåget ! haha!

// Claudia Bertheau

cleia80
0

Ja du ja haha, men kanske inte ts! ;)

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Dvärgvädur
0

Jag köper alltid i djuraffären, det är ganska stora förpackningar och räcker ett tag.

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Tipsi3
1

#10 Ja, jag köper nog också ifrån djuraffären. De hade rätt så stora chinchillasand förpackningar till bra priser :)

-Toulouse Cola Fanuel-