HJÄLP
Undrar om det kan vara farligt för en hamster och springa i en hamsterboll om den inte är tam? Den är inte särskilt handtam men tycker synd om den att sitta i buren hela tiden så tänkte att bollen kunde vara kul för den! Tror ni att den kan bli stressad av den osv?
Kram!
Min Busan gick endast att ha i boll under lång period. Det gick inte att ta i henne eller göra något i hennes närhet. Men bollen älskade hon och jag fick hälla ut henne i burenpå kkvällen ;-)
Aha aa vad kul! jag får testa ikväll!:))))
Att försiktigt lyfta över henne i bollen är ju en jättebra övning för att göra henne tam! :) Hon förknippar din hand med något kul, om hon tycker om bollen såklart, och blir kanske lite tamare med tiden. 🙂
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-

Jag håller med #3. Tänk bara på att de bara får vara i bollen korta stunder åt gången, max ca 20 min, de är ju utan mat, vatten och toa när de är i bollen.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Aa den är max i bollen i 10 min! Har märkt att den gillar den med för den vill verkligen inte gå ur den sen haha! och jag brukar öppna buren och lägga bollen mot öppningen så han själv får gå in i den och då så går han ju in i den själv! Men efter det så brukar han få springa kanske 3-5 min i min säng! Tack för svaren!
Kram!
Jag var vakt åt en hamster som var hel total, gick inte ens att klappa honom. Men jag fick in honom i bollen och han sprang glatt omkring i den, no problem ;)
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus