Jättebra affär!
Hej! Jag fick precis min lilla Guldhamster Bob. Vi köpte honom från en djur affär eftersom vi inte kunde åka till uppfödare då vår bil har gått sönder. Men, i alla fall, jag tycker att djuraffären var extremt bra. Först hade de gjort en kontroll på hamstern, så att han var helt frisk. Sen så fick vi ett pappersbevis på att vi köpt honom, och att han var helt frisk. Om han ändå skulle få stora promblem så kan man lämna till baka honom och få all ersättning till baka. De hade jättebra stöd, visade allt vi behövde. Mycket bättre än andra djuraffärer! De sa också att man inte skulle köpa hamstervadd, vilket jag tycker var bra sagt. Nu mår Bob jättebra och sover i sitt lilla hus.
Åh vad trevligt! Vart ligger den affären och vad heter den? :D
Hälsningar,
Ninni :-)
#1 den heter Zoo och ligger i Bromma Blocks. Den var inte så bra förut men är mycket bättre nu ;)
Åhh vad roligt att bli bemött på ett toppen sätt :) !!
Jag har också köpt hamster där för ca 1 1/2 år sen. De sa till mig att man inte ska ha hamstervadd då de kommer folk som säger att deras hamstrar fastnar och dör av det. Varför fortsätter dem då sälja det?!?! Jag fick också papper och min hamster fick friskhetskontroll. Hon är en dvärghamster hona och när hon blev 7 månader så fick hon en konstig sjukdom som gjorde att hon snurrade runt i cirklar och skakade på huvudet. Veterinären hade ingen aning om vad det var. Det har blivit bättre med tiden men hon har fortfarande dålig balans. Deras hamstrar är från grossist och dvärgarna kallar de för "sibirisk". Din hamster blir förhoppningsvis inte sjuk men ibland har man otur. :/
//Josephine :)
#4 Nu svarar jag sent, men det står faktiskt Rysk vintervit på skyltarna. Det står att de "kallas" Sibirisk dvärghamster så att folk som inte vet vad Rysk vintervit är förstår.😃
#4 Hej, bara så du vet så ofta när en hamster har såna symptomer så är det ett medfött fel som gör att dom snurrar hela tiden.
Det orsakas har jag för mig av att trycket blir för högt i huvudet så att dom blir tvungna att snurra, eller så var det ett neurologiskt fel har jag för mig.
Men iaf vid dom symptomen så är det ofta ett medfött fel som sitter i huvudet. 🙂
ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ
#6 Inte bara medfött fel, även hjärnblödning gör så att dessa symtom uppstår.
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Kan även vara en infektion som satt sig på balanssinnet så man ska alltid be veterinär skriva ut antibiotika eller liknande, innan man "ger upp".
Bra att djuraffären inte rekommenderar vadd iaf! :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag tycker också att den affären är jättebra:) Har köpt alla mina hamstrar och gerbilerna där:)
Dogs is my world ♥
#5 Oftast så är dvärghamstrarna i djuraffärer hybrider av campells och rysk vintervit, det var mina. För dom ändrade aldrig färg;)
Dogs is my world ♥
Får man se en bild på hampisen?:)
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
(Sen om man ska vara lite trist och tråkig så är det egentligen ingen bra idé att köpa guldhamster från djuraffärer i dagsläget med tanke på papovan)
Vill också se bild på hampisen :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Nej va söööt!! Gullefis 😘
_
Jo, hon är mycket bättre nu i dagsläget. Hon är ju nästan 2 år så man märker ju att hon börjar bli gammal. Hon åt antibiotika förut och efter det blev hon bättre. Till slut började hon faktiskt tycka att det var gott. :) Men när jag köpte henne var jag ganska okunnig och visste inte om uppfödare och så. Men nu tänker jag bojkotta att köpa djur från djuraffär och bara hålla mig till uppfödare. Hon har också fått en böld på ögonlocken och börjat bita på sina ben. :( Även om Bromma zoo inte rekommenderar vadd så tycker jag att seriös uppfödare är hundra gånger bättre.
#14 Tack så jättemycket 😃
#15 Självklart är uppfödare bättre, ska också "bojkotta" djur från djuraffärer. 🙂
#16 Glömde säga att hamstern var jättesöt! :*
#17 Tack så mycket :D
Va söt!
Dogs is my world ♥
#19 Tack 😎
Kan tillägga att jag OCKSÅ fick ett friskhetsintyg på hamstern 🙂
Are you toasted yet?